Iranian Agriculture News Agency

کشاورز در جمع خبرنگاران:

تشکل‌ها، بازوی اجرایی و عملیاتی بخش کشاورزی هستند

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: بازوی اجرایی و عملیاتی بخش کشاورزی را تشکل‌ها تشکیل می‌دهند که از خود تولیدکنندگان هستند و منافع، نظام و صنف یکسانی دارند.

تشکل‌ها، بازوی اجرایی و عملیاتی بخش کشاورزی هستند

به گزارش خبرنگار ایانا، عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه گردهمایی مدیران ستادی تعاونی های روستایی کشور که در سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما در برنامه ریزی‌ها و تصمیم گیری ها باید با تشکل‌ها مشورت کنیم و این امر را از تمام همکاران در وزارت جهاد کشاورزی خواسته‌ام.

وی افزود: تا جایی که می‌توانیم باید کارها را به تشکل‌ها واگذار کنیم و تشکل‌ها در بسیاری از موارد کارایی خوبی داشته‌اند.

کشاورز ادامه داد: بازوی اجرایی و عملیاتی بخش کشاورزی را تشکل‌ها تشکیل می‌دهند که از خود تولیدکنندگان هستند و منافع، نظام و صنف یکسانی دارند، بنابراین راه برون رفت کشاورزی کشور در این زمان جدی گرفتن تشکل‌ها است.

وی در رابطه با واردات بی‌رویه دام گفت: در بهار سال جاری قیمت گوشت در بازار بالا بود و دامداران با انتظار سود بیشتر، دام زنده را گران خریده و پروار کردند و پس از پرواربندی قیمت گوشت کاهش پیدا کرد، بنابراین دامداران سعی کردند شرایط را مدیریت کنند تا قیمت متعادل‌تر شود.

وی افزود: در آخرین نامه‌ای که من به وزیر صنعت، معدن و تجارت نوشتم، پیشنهاد دادم برای تامین ذخایر استراتژیک گوشت از خرید با قیمت توافقی بین دامداران و تولیدکنندگان استفاده کرده تا مشکل را حل کنیم و در آخرین تصمیم مشترک مقرر شد نماینده تشکل‌ها با همکاران ما در وزارت جهاد کشاورزی و معاونت بازرگانی وزارت صمت جلسه ای داشته باشند و در خصوص قیمت توافق کنند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید