Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت:

احداث باغ دیم در اراضی شیب دار مرودشت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از احداث حدود 30 هکتار باغ دیم در اراضی شیب دار این شهرستان خبر داد و افزود: هزینه اجرای این طرح از محل اعتبارات یارانه نهال پرداخت شده است.

احداث باغ دیم در اراضی شیب دار مرودشت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، عزیز رحیمی با اشاره به اینکه در این طرح علاوه بر درختان میوه دیم، کشت گیاهان دارویی نیز مد نظر است، افزود: در راستای اجرای این طرح حدود 3000 متر زعفران کشت شده و کشت سایر گیاهان دارویی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه باغ های دیم اجرا شده در این شهرستان در اراضی مستثنیات انجام شده، بیان کرد: مراحل واگذاری حدود ۱۳۲ هکتار اراضی ملی نیز به تایید کمیته استانی رسیده و در حال واگذاری به متقاضیان است.

به گفته رحیمی، طرح واگذاری اراضی ملی متعلق به بیش از ۶۹ نفر متقاضی در بخش کامفیروز جنوبی از توابع این شهرستان است و در صورت تایید نهایی به صورت یکپارچه به کشت درختان میوه متناسب با اقلیم منطقه اختصاص خواهد یافت.

این مقام مسئول با بیان اینکه در این طرح، کشت گونه های کم آب بر مد نظر است، خاطر نشان کرد: این باغ ها شامل بادام ،انگور و انجیر می باشد که علاوه بر اقتصادی بودن با اقلیم این منطقه نیز سازگار هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، مزایای این طرح را  مقابله با فرسایش خاک، حفظ و احیای منابع طبیعی و جلوگیری از تصرف اراضی، پیشگیری از تغییر کاربری‌های نامناسب زمین‌های کشاورزی و ملی، استفاده از رواناب‌های سطحی، حفاظت از آب و خاک و اجرای عملیات آبخیزداری برشمرد.

رحیمی با بیان اینکه با استقرار پوشش گیاهی با کمترین هزینه، در این طرح رونق کشاورزی و حفظ منابع آبی را  در پی خواهد داشت، یادآور شد: به منظور ذخیره آب و جلو گیری از فرسایش، ایجاد سامانه های آبگیر نیز دراین باغ ها حال انجام است.

مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید