Iranian Agriculture News Agency

خراسان جنوبی؛ مرکز منطقه‌ای شتر از تولید تا زنجیره محصولات

جانشین معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی و مسئول پیگیری تفاهم نامه ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با اشاره به انعقاد تفاهم نامه بین استانداری خراسان جنوبی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: خراسان جنوبی به مرکز منطقه‌ای شتر از تولید تا زنجیره محصولات در قالب این تفاهم‌نامه تبدیل می شود.

خراسان جنوبی؛ مرکز منطقه‌ای شتر از تولید تا زنجیره محصولات

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان جنوبی، صبح امروز دوشنبه (23دی98) نشست خبری اصحاب رسانه با مسئول پیگیری تفاهم‌نامه ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در خصوص هاب شتر در سالن جلسات سازمان برگزار گردید.

مهدی فرجامی فرد در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به انعقاد تفاهم نامه بین استانداری خراسان جنوبی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اظهار کرد: در این راستا خراسان جنوبی به مرکز منطقه‌ای شتر از تولید تا زنجیره محصولات در قالب این تفاهم‌نامه  تبدیل می شود.

جانشین معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی و مسئول پیگیری تفاهم نامه ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: در این تفاهم نامه سرمایه گذاری 268 میلیارد تومانی با محوریت پرورش شتر و دام سبک و ایجاد زنجیره محصولات دامی در استان پیش بینی شده است.

 فرجامی فرد با اشاره به برگزاری جشنواره شتر در خراسان جنوبی، افزود: این جشنواره پیش بینی می‌شود بهار سال آینده در شهرستان نهبندان برگزار شود.

وی همچنین خرید تضمینی شیر شتر، راه اندازی واحد‌های صنعتی از جمله کارخانه بسته بندی شیر، شیرخشک، گوشت شتر و سایر فرآورده‌های این حیوان از جمله پشم و روغن کوهان را از برنامه‌های آینده  در قالب تفاهم نامه استان با ستاد اجرایی فرمان (ره) عنوان کرد.

جانشین معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی و مسئول پیگیری تفاهم نامه ستاد اجرایی فرمان امام(ره) تاکید کرد: در این استان پنج شهرستان طبس، خوسف، نهبندان، بشرویه و زیرکوه مرکز پرورش شتر هستند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید