Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور

۳۰ هزار هکتار به پوشش جنگلی کشور اضافه شد

امسال ۳۰ هزار هکتار جنگل‌کاری در کشور به عنوان یکی از برنامه‌های مرتبط با تقویت پوشش گیاهی انجام شده که پیش بینی می شود این رقم تا پایان سال جاری به ۵۰ هزار هکتار افزایش یابد.

۳۰ هزار هکتار به پوشش جنگلی کشور اضافه شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، مدیرکل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان جنگل‌ها،مراتع و آبخیزداری کشور روز دوشنبه در حاشیه بازدید از طرح جنگل کاری در حاشیه سد نهب تاکستان اظهار داشت: جنگل کاری های انجام شده در مناطق مختلف کشور با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و همچنین بسیج همگانی و مشارکت مردم محقق شده است.

هوشنگ جزی افزود: سال گذشته نیز از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اجرای حدود ۱۶ هزار هکتار جنگل کاری پیش بینی شده بود که در نهایت این رقم به ۲۵ هزار هکتار افزایش یافت و اجرایی شد.

وی در خصوص تخریب جنگل ها و مراتع به دلیل عوامل انسانی و راهکار سازمان جنگل ها برای پیشگیری از آن نیز گفت: به صفر رساندن حوادثی چون آتش سوزی در مراتع و جنگل ها به دلایل مختلف از جمله انسانی و یا تغییر اقلیم غیرممکن است اما تلاش می شود با آموزش به مردم به ویژه گروه های مرجع همچون کشاورزان و روستاییان و دامداران بروز این حوادث را که آسیب های جبران ناپذیری به پوشش گیاهی کشور وارد می سازند را کاهش دهیم.

این مسوول در ادامه از اجرای طرح های آبخیزداری در ۹۰۰ حوزه آبخیز در سال جاری در مناطق مختلف کشور خبر داد و گفت: این طرح ها از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی انجام شد و تقریبا ۹۰ درصد شهرستان های کشور را نیز دربرگرفت.

مدیرکل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور افزود: ۸۷ درصد طرح های آبخیزداری مصوب امسال به ویژه در بخش های مکانیکی اجرایی شده است و همچنین شاهد اجرای ۸۰ درصد برنامه های مرتبط با حوزه های بیولوژیکی نیز بوده ایم.جزی همچنین گفت: اجرای این طرح ها با هدف تقویت پوشش گیاهی و حفاظت از خاک انجام شده است.

وی با بیان اینکه امسال به لحاظ ریالی ۱۸ هزار میلیارد ریال از منابع صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح های آبخیزداری تخصیص پیدا کرد که ۳۵ درصد از  تخصیص بخش اول این اعتبار (۱۲ هزار میلیارد ریال) تخصیص یافت و منتظر تخصیص اعتبارات مرحله دوم هستیم تا طرح های مربتط با بخش آبخیزداری را با سرعت بیشتری پیش ببریم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید