Iranian Agriculture News Agency

ایستگاه‌های تولید ملکه زنبور عسل در استان بوشهر افزایش می‌یابد

به دلیل شرایط اقلیمی و پوشش گیاهی مناسب ، هر ساله بیش از 15 ایستگاه تولید ملکه بخش خصوصی و دولتی از اقصی نقاط کشور وارد استان می شوند.

ایستگاه‌های تولید ملکه زنبور عسل در استان بوشهر افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت:: بر اساس نظریه کارشناسان خبره زنبور عسل کشور، استان بوشهر، مستعد ترین استان در زمینه تولید و پرورش ملکه ، در فصل زمستان و بهار است. در فصل زمستان که معمولا" مناطق ییلاقی پوشیده از برف و سرماست و فعالیت زنبورداری متوقف است، در استان بوشهر تولید و پرورش ملکه زنبور عسل به خوبی رواج داشته و ایستگاههای تولید ملکه کشور از این شرایط به نحو مطلوب استفاده می کنند و بخش قابل توجهی از ملکه مورد نیاز کشور در بهار سال بعد را تامین می‌کنند.

قطبی افزود: صاحب نظران زنبورداری معتقدند علاوه بر کمیت، از نظر کیفی نیز ملکه تولید شده در استان کاملا" متمایز هستند.

قطبی اظهار کرد: در راستای استفاده از این قابلیت های استان ، در حال حاضر یک ایستگاه تولید ملکه فعال در شهرستان جم وجود دارد و 3 ایستگاه دیگر در شهرستان دشتستان و تنگستان در حال ایجاد هستند.

او گفت: برنامه ریزی و ترغیب زنبورداران پیشرو جهت توسعه این رشته از زنبورداری در حال اجراست و پیش بینی می گردد تعداد ایستگاه های تولید ملکه بومی استان در سه سال آینده بیش از 5 واحد شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید