Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان در شورای بخش کشاورزی:

آبزی پروری در مزارع کشاورزی اولویت سازمان جهادکشاورزی است

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان در شورای بخش کشاورزی گفت: آبزی پروری در مزارع کشاورزی این استان اولویت اصلی سازمان جهادکشاورزی است و بایستی در صنعت آبزی پروری از فناوری های نوین در تحقیقات استفاده کرد.

آبزی پروری در مزارع کشاورزی اولویت سازمان جهادکشاورزی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان هرمزگان، علی باقرزاده همائی در شورای بخش کشاورزی که با حضور جمعی از مدیران تابعه سازمان جهادکشاورزی در پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس ودریای عمان برگزار شد با اشاره به اینکه بخش کشاورزی  در این استان تحولات چشمگیری داشته است، اظهار کرد: رشد شیلات هرمزگان در40 سال گذشته بی نظیر و ستودنی است.

وی ضمن توصیه به کشاورزان در خصوص رعایت الگوی کشت افزود: به دلیل محدودیتی که در منابع آبی داریم باید به سمت کشت های نوین و همچنین تغییر الگوی کشت حرکت کنیم.

این مسوول در ادامه یکی دیگر از راه های افزایش بهره وری از آب، توسعه کشت دیم در مناطق مستعد دانست و ابراز داشت: در زمینه توسعه کشت های نوین مرکز تحقیقات با ظرفیت هایی که در اختیار دارد؛ می تواند محرک خوبی باشد.

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان با بیان اینکه کشاورزی به صورت تک محصول صرفه اقتصادی ندارد، خاطرنشان کرد: در قدیم در روستاها همه محصولات با هم تولید می شد و در حال حاضر استان هرمزگان با داشتن قابلیت های مهم در آبزی پروری ظرفیت مناسبی برای تولید چندین محصول درکنار هم در روستاها را داراست.

وی همچنین ضمن تاکید بر استفاده از آب شور در روستاها جهت صنعت آبزی پروری گفت: آب شور رودخانه های موجود در روستاها ظرفیت مناسبی برای رشد صنعت آبزی پروری دارد.

این مسوول در ادامه آبزی پروری در مزارع کشاورزی این استان را اولویت اصلی سازمان جهادکشاورزی معرفی کرد و گفت: بایستی در صنعت آبزی پروری بیشتر کار کرد و از فناوری های نوین در تحقیقات استفاده کرد.

باقرزاده با اشاره به صدور چندین مجوز جهت احداث سایت پرورش میگو در بندرلنگه اظهار کرد: پرورش ماهی خاوریاری در شهرستان های رودان و حاجی آباد با استقبال زیادی روبرو شده است .

وی در پایان با بیان اینکه کارجدید از مراحل اولیه تحقیقات به دست می آید، خاطرنشان کرد: فناوری های جدید در صنعت آبزی پروری بایستی بررسی شود تا سرمایه گذاران با ارائه طرح های مناسب در جهت افزایش ظرفیت تولیدی محصولات فعالیت کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید