Iranian Agriculture News Agency

امام جمعه بندرعباس در دیدار با مدیران حوزه کشاورزی مطرح کرد؛

جهاد کشاورزی، مغز متفکر اقتصاد مقاومتی کشور

امام جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه ظرفیتها در عرصه کشاورزی بسیار بالاست ، گفت: جهادکشاورزی، مغز متفکر اقتصاد مقاومتی کشوراست.

جهاد کشاورزی، مغز متفکر اقتصاد مقاومتی کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در استان هرمزگان، محمد عبادی‌زاده در دیدار با رییس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان، مدیران ادارات تابعه جهاد کشاورزی هرمزگان و مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در این سازمان اظهار کرد: 14 دی ماه روز جهادکشاورزی فرصتی خوبی است که ارزیاب دقیقی از کارکردها و عملکردهای مناسب خود داشته باشیم.

وی با اشاره به نقش جهادکشاورزی در اقتصاد کشور، افزود: جهادکشاورزی امروز مغز متفکر اقتصاد مقاومتی کشور محسوب می شود و بی شک امروز موفقیت در این بخش عبور از تحریم های حداکثری دشمن را در برخواهد داشت.

این مسئول با بیان اینکه حوزه کشاورزی بیش تر از حوزه صنعت در بطن زندگی و سفره مردم تاثیرگذارتر است، ادامه داد: مسوولیت ها و ماموریتهای حوزه کشاورزی بسیار مهم و حیاتی بوده و چرخ ماموریتی جهادکشاورزی اگر به خوبی حرکت کند اقتصاد کشور نیز می چرخد.

عبادی زاده با اشاره به نقش مهم کشاورزی در جامعه ادامه داد: بزرگترین عملیات برعلیه دشمن ، کار اقتصادی است که جهادکشاورزی آن را به خوبی انجام می دهد و امروز کمبودی در کشور وجود ندارد .

به گفته وی، با تولید بیشترو مدیریت مصرف با کمک نخبگان، رسانه و مدیران کشاورزی می توان در بخش کشاورزی نرخ تورم را کاهش داد.

امام جمعه بندرعباس همچنین در ادامه هدایت، نظارت و حمایت را سه ماموریت اصلی سازمان جهادکشاورزی معرفی کرد واظهار داشت: حمایتهای مادی، فکری، مشاوره ای، مهارت افزایی وشناسایی بروزترین تکنولوژیها در بخش کشاورزی از جمله حمایتهای سازمان جهادکشاورزی می باشد، بایستی با مدیریت صحیح و متناسب با نیازهای جامعه تعادلی را ایجاد کرد که کشاورز و مصرف کننده با بحران مواجه نشود.

عبادی زاده با تاکید بر اینکه نیازهای جامعه به حوزه صنعت جزء نیازهای درجه دوم و سوم بوده خاطرنشان کرد: نیاز جامعه به بخش کشاورزی از نیازهای درجه اول محسوب می شود.

وی با بیان اینکه امروزه روستانشینان به مصرف کننده مبدل شدند، افزود: بایستی تمرکز بیشتری بر روی روستاها باشد و تولیدات کشاورزی بیشتری نصیب روستاها شود.

عبادی زاده ، ظرفیت بالای آبزی پرروی در استان را برای جامعه امیدبخش دانست و افزود: از همه ظرفیتهای دریا در استان استفاده نکردیم، 90درصد پیشرفته ترین شهرها جزء شهرهای ساحلی هستند.

امام جمعه بندرعباس نیز با اشاره به اینکه تعاونی های تولیدی و روستایی را فعال تر کنید، گفت: با فعال کردن تعاونی های تولیدی و روستایی کارهای بزرگتری در جامعه ایجاد می شود.

عبادی زاده با بیان اینکه جهادکشاورزی، اقتصادکشور را آبرومند می کند، تصریح کرد: کاری که شما امروز در جهادکشاورزی انجام می دهید بسیار با ارزش است.

وی با اشاره به مراجعات مردمی در خصوص مشکلات بخش کشاورزی اظهار داشت: مسوولان دستور قلمع و قمع ندهید و ساز وکار برای رفع مشکلات ایجاد نمایید، با نگاه مساعدت به مردم مشکلاتشان را مرتفع کنید.

امام جمعه بندرعباس در پایان با بیان اینکه آمارها حکایت از موفقیت سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان دارد، بیان داشت: ظرفیتها بسیار بالاست و تلاش ها  بایستی مضاعف شود تا رشد بیشتری در تولید محصولات کشاورزی را نیزدر سالهای آتی شاهد باشیم، عزم تان را جزم کنید، همه امید سفره مردم به شما خادمان عرصه کشاورزی استان است. 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید