Iranian Agriculture News Agency

قاسمی‌نژاد عنوان کرد:

مبارزه بیولوژیک با آفات در مزارع خوزستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از مبارزه بیولوژیک با آفات از طریق تکثیر و رهاسازی حشره‌های مفید در مزارع استان خبر داد.

مبارزه بیولوژیک با آفات در مزارع خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خوزستان، محمد قاسمی‌نژاد معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به برنامه مبارزه بیولوژیک با آفات در سال 1398 بیان داشت: تکثیر و رهاسازی حشره‌های مفید از جمله زنبورهابروبراکون و پلاتی تلنموس در قالب عقد قرارداد با 6 واحد تولید حشرات مفید بخش خصوصی انجام شد.

وی افزود: مبارزه بیولوژیک جهت کنترل آفات کرم میوه خوار گوجه فرنگی، کرم برگخوار کارادرینا، کرم ساقه خوار ذرت و نیشکر، کرم کپسول خوار کنجد در مزارع استان اجرا و عملیاتی شد.

قاسمی‌نژاد در ادامه گفت: این عملیات به ترتیب در سطوحی به میزان 2 هزار و 450 هکتار گوجه فرنگی، 27 هکتار حبوبات، 35 هزار هکتار نیشکر، 6 هزار و 73 هکتار ذرت، 15 هکتار یونجه، 20 هکتار کنجد و در مجموع در43 هزار و 585 هکتار از مزارع استان در سال زراعی 98 اجرا شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در پایان تصریح کرد: مبارزات بیولوژیک با هدف توسعه پایدار، تأمین امنیت غذایی با محوریت حفاظت از محیط زیست، سلامت محصولات کشاورزی، ارتقاء کمی و کیفی تولیدات کشاورزی و نیز اعمال مدیریت بهینه مصرف نهاده‌های شیمیایی در سطوح مزارع  زراعی و باغی استان عملیاتی شد که از جمله برنامه‌های اجرایی و راهبردی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید