Iranian Agriculture News Agency

کشاورزان متقاضی خرید ادوات در یزد، تسهیلات می‌گیرند

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: کشاورزان و دامداران استان می توانند برای دریافت تسهیلات خرید ادوات کشاورزی به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانها و مناطق استان مراجعه کنند.

کشاورزان متقاضی خرید ادوات در یزد، تسهیلات می‌گیرند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان یزد، محمد حسین ملانوری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی این استان افزود: این تسهیلات در بخش های باغبانی ، زراعت ، شیلات ، صنایع تبدیلی ، دام و طیور ، منابع طبیعی ، گلخانه ای و گیاهان دارویی به متقاضیان پرداخت می شود.

وی اظهار کرد: امسال  ۳۹۵ میلیارد ریال تسهیلات در اجرای طرح توسعه مکانیزاسیون برای خرید ادوات و ماشین های کشاورزی به استان اختصاص داده شده است .

ملا نوری ادامه داد : تاکنون مبلغ  ۱۵۸میلیارد ریال از این تسهیلات برای خرید ادوات و ماشین های کشاورزی و دامداری به ۱۶۰ نفر از کشاورزان استان پرداخت شده است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی یزد خاطر نشان کرد: هم‌اکنون چهار هزارو ۴۲۰ دستگاه تراکتور و ۲۹ دستگاه کمباین در بخش کشاورزی موجود است که از زمان ساخت ۵۰ درصد این ماشین‌آلات افزون بر  ۲۵ سال می گذرد.

ملانوری با بیان اینکه تسهیلات درقالب خط هفت مکانیزاسیون و با بازپرداخت پنج تا هفت ساله است اظهار امیدواری کرد: متقاضیان از این فرصت برای نوسازی تراکتورها و ماشین آلات فرسوده و نیز افزایش ضریب مکانیزاسیون شهرستانها استفاده کنند.

از ۱۱۴ هزار هکتار اراضی قابل کشت استان یزد ۳۳ هزار و ۱۵۱ هکتار آن ( ۲۹ درصد) زراعی و ۸۱ هزار و ۱۶۴ هکتار ( ۷۱درصد) به کشت محصولات باغی اختصاص دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید