Iranian Agriculture News Agency

سطح زیرکشت گلخانه‌های استان اصفهان به 2هزار هکتار رسید

تا پایان سال 97 سطح زیرکشت گلخانه های استان 1846 هکتار و در سال جاری تاکنون این سطح به 2000 هکتار رسیده است .

سطح زیرکشت گلخانه‌های استان  اصفهان به 2هزار هکتار رسید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، نشست بررسی مشکلات گلخانه داران استان اصفهان با حضور  مهندس رادفر مجری طرح توسعه گلخانه‌های وزارت جهاد کشاورزی، فرامرزی مدیرسرمایه گذاری شرکت شهرک های کشاورزی‏،  قلمی معاون دفتر امور اقتصادی وزارت خانه ، ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان ، معاونین سازمان، مهندس جمشیدیان مدیر شعب بانک کشاورزی، تقی پور رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان و مدیران ستادی و شهرستانی مرتبط در سازمان جهادکشاورزی استان برگزار شد. 

رئیس زاده مدیرامورباغبانی سازمان گزارشی از رشد دو برابری توسعه گلخانه های استان از سال 1380 تا پایان سال 1397 در استان اصفهان را ارائه کرد.

اوهمچنین افزود : تا پایان سال 97 سطح زیرکشت گلخانه های استان 1846 هکتار و در سال جاری تاکنون این سطح به 2000 هکتار رسیده است . استان اصفهان بیشترین سهم صادرات فلفل رنگی کشور را به خود اختصاص داده و صادر می‌شود.

حبیب رادفر مجری طرح توسعه گلخانه‌های وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه دولت در سال ۹۵ دربرنامه ای ده ساله، تمام فعالیت های گلخانه ای را در قالب طرح اقتصاد مقاومتی تدوین کرده که این طرح به منظور صرفه جویی در مصرف آب و افزایش بهره وری بهینه از منابع آب و خاک و اقلیم، مصوب و حمایت شده است .

وی با بیان اینکه سطح گلخانه های کشور در سال۹۲ حدود ۸ هزار و۸۰۰ هکتار بود گفت: این رقم در سال جاری با افزایش ۱۲۰ درصدی به سطح ۱۷ هزار و ۶۰۰ هکتار رسیده است.

رادفر با بیان اینکه در حال حاضر تولید محصولات گلخانه ای در کشور به ۳ میلیون تن رسیده ، افزود: استان اصفهان با هزار و 673 هکتار گلخانه فعال رتبه دوم کشور را دارد و سهم صادراتی خوبی به خود اختصاص داده و مجموع عملکرد توسعه گلخانه های اصفهان از مجموع میانگین کشوری بیشتر است. اهم مشکلاتی که از سوی مدیران ستادی مرتبط و مدیران شهرستان ها مطرح شد شامل کاهش تقاضای بازار برای محصولات گلخانه ای،رقابت برای محصولات تولیدی در فضای باز در مناطق جنوبی با تولیدکنندگان محصولات گلخانه‌ای، لزوم افزایش ظرفیت واحدهای تخصصی سورت و بسته بندی ، تقویت اتحادیه محصولات گلخانه‌ای، تقویت بازار یابی محصولات گلخانه ای تولیدی در خارج از کشور .

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان نیز با اشاره به مشکلات بهره برداران استان افزود: در حال حاضر سطح زیرکشت گلخانه های استان به دو هزار هکتار رسیده و امید است با بررسی طرح های گلخانه ای مصوب شده در بانک ها تا پایان سال جاری 100 هکتار دیگر به مساحت ذکر شده افزوده شود.

او در ادامه گفت : توسعه گلخانه ها در سطح کشور نیازمند همکاری و هماهنگی کلیه دستگاههای اجرایی در سطح کشور است. مرادمند افزود: استان اصفهان در تولید سبزی و صیفی، رتبه دوم و در تولید گل های شاخه بریده رتبه پنجم کشور را دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید