Iranian Agriculture News Agency

کاهش روند بیمه‌گری محصولات کشاورزی در آذربایجان‌غربی

رییس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: سالانه به طور میانگین 10 الی15 درصد اراضی زراعی و باغات استان تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار می‌گیرد که امسال این میزان در مقایسه با سالهای گذشته روند کاهشی داشته است.

کاهش روند بیمه‌گری محصولات  کشاورزی در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، پرویز امجد افزود: پرداخت دیرهنگام خسارت‌ها و نیز کاهش میزان خسارت پرداختی به کشاورزان به علت مراجعه دیرهنگام کارشناسان کشوری برای ارزیابی‌های به‌موقع مهمترین علت رغبت ‌نداشتن کشاورزان به عملیات بیمه‌گری است.

وی با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ بیمه کشاورزی در بین بهره برداران ، بیان کرد: با توجه به کاهش بارش ها و احتمال خشکسالی، بروز سرمازدگی و طغیان آفات و بیماری‌ها کشاورزان به منظور استفاده از مزایای بیمه به عنوان یک چتر حمایتی در اسرع وقت نسبت به بیمه محصولات کشاورزی اقدام کنند.

وی بیان کرد: سطح ابلاغی بیمه‌گری محصولات کشاورزی باغی ۲۷ هزار هکتار است که تاکنون هشت‌هزار و ۸۵۰ هکتار بیمه شده است.

رییس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی آذربایجان‌غربی ادامه داد: سطح ابلاغی برای بیمه محصولات زراعی نیز ۲۵۰ هزار هکتار است که ۷۸ هزار هکتار تا پایان آذرماه بیمه شده‌است.

امجد با اشاره به ادامه بیمه‌گری محصولات کشاورزی تا پایان دی‌ماه جاری افزود: کشاورزان باید برای کاهش میزان خسارت‌های وارده این اقدام را در راس برنامه‌های خود قرار دهند.

سالانه به طور میانگین، حدود یک‌هزار میلیارد تومان به بخش کشاورزی آذربایجان غربی خشارت ناشی از سرمازدگی، سیل، تگرگ و طوفان وارد می‌شود که رقم قابل توجهی است؛ سال زراعی گذشته ۲۰ درصد اراضی کشاورزی استان تحت پوشش خدمات بیمه صندوق کشاورزی قرار گرفته بود.

آذربایجان‌غربی به علت دارا بودن حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی از استان های مهم کشور در تولید میوه و محصولات دامی به شمار می‌رود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید