Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل منابع طبیعی فارس:

آغاز به کار پروژه خیرساز آبخیزداری کاریان لارستان

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: انجام کار خیر در حوضه آبخیزداری هزینه نیست بلکه باقیات صالحات است که موجب خوشنامی ابدی خواهد شد.

آغاز به کار پروژه خیرساز آبخیزداری کاریان لارستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، شهرام منتصری در آیین آغاز به کار پروژه خیرساز آبخیزداری کاریان لارستان، افزود: در این پروژه خیرین متقبل شدند بخشی از هزینه انجام کار را بر عهده بگیرند که امیدواریم پس از احداث مشکلات عدیده ای از مردم منطقه که معیشت شان دچار مشکل شده برطرف شود.

وی بیان کرد: برای انجام این پروژه ۷۵ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که ۲۶ میلیارد ریال آن را خیرین تامین می کنند و مابقی توسط دولت و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین خواهد شد.

منتصری ادامه داد: امیدواریم در کنار سایر خیرین در بخش های مختلف، مجمع خیرین آبخیزداری نیز فعال تر شوند و این کار به فرهنگ عمومی تبدیل شود و روزی شاهد به ثمر نشستن این پروژه ها و اثرات مثبت آن، چه در خشکسالی ها و چه در ترسالی ها باشیم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس تصریح کرد: پروژه های آبخیزداری در سال های پربارش باعث پیشگیری از بروز سیلاب های ویرانگر و در خشکسالی ها با ذخیره آب ارزشمند به سفرهای آب زیرزمینی نیاز کشاورزان را برآورده خواهد کرد.

پروژه بند خاکی حوضه آبخیز کاریان لارستان به همت خیران نیک اندیش برادران محمدی و پایدار در روستای کاریان احداث خواهد شد و با توجه به تقارن آیین کلنگ زنی این پروژه با گرامیداشت یاد سردار سرافراز امنیت و اقتدار میهن، به نام سد آبخیزداری سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید