Iranian Agriculture News Agency

باغداران از نهالستان‌های معتبر و مجوزدار نهال‌های شناسه‌دار دریافت کنند

کاشت نهال های با گواهی سلامت و اصالت رقم سازگار با منطقه و نیز اعمال مدیریت اصول به باغی از فاکتورهای موثر در موفقیت بازدهی سرمایه گذاری در حوزه باغبانی است.

باغداران از نهالستان‌های معتبر و مجوزدار نهال‌های شناسه‌دار دریافت کنند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان بوشهر‏، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: نهال، مهمترین نهاده بخش میوه کاری است که سرمایه گذاری احداث باغ را تحت تأثیر قرارداده و نقش کلیدی در افزایش کمی و کیفی محصولات باغبانی به همراه دارد. لذا کاشت نهال های با گواهی سلامت و اصالت و رقم سازگار با منطقه و نیز اعمال مدیریت اصول به باغی از فاکتورهای موثر در موفقیت بازدهی سرمایه گذاری در حوزه باغبانی است.

سمیه فرح بخش افزود: با توجه به نزدیک شدن فصل کاشت نهال مرکبات و خرما تأمین نهال از نهالستان های مجوزدار به همراه نصب شناسه نهال گواهی شده با هدف عاری بودن از عوامل بیماری زا و در نتیجه تضمین سرمایه گذاری را مؤکداً به باغداران استان درخواست کرده‌‌اند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اظهار داشت: نهال گواهی شده می بایست از نظر نوع رقم پایه و پیوندک مشخص و عاری از هرگونه آفات و بیماری و علف های هرز باشد و همچنین داشتن گواهی ضمانت اصالت صادره از نهالستان و گواهی سلامت نهال صادره از جانب مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استانهای مبدأ تولید نهال، ضروری و الزامی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید