Iranian Agriculture News Agency

حفاظت از زمین، حفاظت از بستر اصلی تولید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد گفت:در راستای قانون معنونه و حفظ زمین، طی پیگیری‌ها و رسیدگی‌های مستمر کارشناسان امور اراضی این مدیریت، جهت پیشگیری و جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیر مجاز، از ابتدای سال تا کنون 266 مورد اخطاریه صادر شده است.

حفاظت از زمین، حفاظت از بستر اصلی تولید

به گزارش خبرنگار ایانا در اساتان چهارمحال و بختیاری،از ابتدای سال جاری تا کنون 266 مورد اخطاریه جهت پیشگیری و جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیر مجاز اراضی زراعی و باغی در شهرستان شهرکرد صادر گردیده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد گفت: با توجه به قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی مصوب 1374/3/31 و اصلاحیه بعدی آن مصوب 1385/8/1 در راستای قانون معنونه و حفظ زمین، طی پیگیری‌ها و رسیدگی‌های مستمر کارشناسان امور اراضی این مدیریت، جهت پیشگیری و جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیر مجاز، از ابتدای سال تا کنون 266 مورد اخطاریه صادر شده است.
فرهاد رفیعی افزود: پس از بررسی و انطباق قانون مذکور با اعمال ارتکابی صورت گرفته و سیر مراحل قانونی توسط واحد حقوقی، اقدامات قانونی انجام گرفته است. وی گفت: این اقدامات شامل: احکام قطعی اجرا شده 5 مورد، احکام اجرا شده توسط شخص متخلف 2 مورد، خود اجرایی (قبل از معرفی به دادگاه) 3 مورد، اراضی که توسط  منابع طبیعی ملی اعلام شده 30 مورد بوده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد خاطر نشان کرد: تعداد پرونده‌های در حال پیگیری جهت ارجاع به مراجع قضایی 20 مورد، تعداد پرونده‌های مربوط به فنس‌کشی 120 مورد، تعداد اخطاریه‌هایی که منجر به توقف عملیات شده 20 مورد و تعداد پرونده‌های در حال پیگیری جهت احراز تخلف و سیر مراحل قانونی نیز 66 مورد می‌باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید