Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی مطرح کرد:

برگزاری دوره آموزش ترویجی نوغانداری(پرورش کرم ابریشم) در شهرستان هوراند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هوراند از برگزاری دوره آموزش ترویجی نوغانداری در روستای ارنان این شهرستان خبر داد.

برگزاری دوره آموزش ترویجی نوغانداری(پرورش کرم ابریشم) در شهرستان هوراند

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مهندس احد طایری در گفتگو با خبرنگاران، ضمن اعلام این مطلب افزود: باتوجه با اینکه شهرستان هوراند بدلیل داشتن توتستانهای متعدد، یکی از شهرستانهای مستعد در زمینه پرورش کرم ابریشم می باشد لذا در جهت ترویج صنعت نوغانداری و مرتفع کردن نیاز آموزشی بهره برداران متقاضی امر نوغانداری در راستای احیا و تداوم این صنعت روستایی یک دوره کلاس آموزشی در روستای ارنان این شهرستان برای40 نفر از بهره برداران برگزارگردید.

وی گفت: هدف از برگزاری این دوره آموزشی آشنایی روستاییان با نحوه پرورش کرم ابریشم و فراهم نمودن زمینه اشتغال برای بهره برداران این بخش می باشد.

مهندس طایری در ادامه افزود: در راستای انتقال یافته های جدید و بالابردن سطح فراگیری نوغانداران، دوره های آموزشی لازم با هماهنگی معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان و این مدیریت در این شهرستان برگزار خواهد شد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هوراند افزود: باتوجه به اینکه شرایط منطقه برای توسعه این صنعت مساعد می باشد این مدیریت خواستار همراهی بهره برداران با کارشناسان مدیریت در توسعه این صنعت شده و حمایت همه جانبه مدیریت را از کشاورزانی که خواستار فعالیت در این زمینه می باشند اعلام کرد که از جمله این حمایت ها می توان به توزیع رایگان نهال توت و تخم نوغان اشاره نمود.

وی تصریح کرد: با این کار به اشتغال جوانان و اقتصاد خانوارهای روستایی کمک شایانی خواهد شد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید