Iranian Agriculture News Agency

فعالیت 75 واحد تولید کنسانتره و تولید آب میوه در آذربایجان غربی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : 75 واحد تولید آب میوه ، کنسانتره و پودر میوه با ظرفیت بیش از309 هزار تن درسطح استان فعال است وآذربایجان غربی از این منظردر رتبه برتر کشوری قرار دارد..

فعالیت 75 واحد تولید کنسانتره و تولید آب میوه در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، اکبر کرامتی با بیان این مطلب افزود: واحدهای سورتینگ و بسته بندی میوه بویژه سیب درختی با هدف صادرات ، در حال حاضر 22 و احد با ظرفیت بالای 55 هزار و 50 تن در سطح استان فعال است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه افزایش واحد های سورت و بسته بندی در اولویت برنامه های سازمان قرار دارد، تاکید کرد: این تعداد واحد سورتینگ و بسته بندی کافی نبوده و بایستی نسبت به توسعه این گونه واحدها اقدام شود.

وی اضافه کرد : برای بهبود وضعیت اقتصادی باغداران ، بایستی استفاده از شیوه های نوین و فنی در افزایش عملکرد در واحد سطح و همچنین توجه به اصلاح و نوسازی باغات توسط باغداران مد نظرقرار گیرد.

کرامتی خاطر نشان کرد: در این راستا زیر ساخت ها و شرایط لازم با ایجاد باغات الگویی در سطح شهرستانها توسط واحدهای فنی بصورت الگوئی و مشارکتی با باغداران فراهم شده و در حال اجرا است .

وی در خصوص استقرار میز سیب درختی نیز گفت : میز سیب در استان مستقر و فعال بوده و دبیری آن را سازمان صنعت معدن و تجارت عهده دار می باشد، در این راستا سازمان جهادکشاورزی برای تسریع روند امور، بعد از پیگیری مستمر نسبت به تشکیل زنجیره تولید و صادرات سیب نیز اقدام نموده است .

ضرورت اهتمام ویژه مسئولین در جهت تسهیل صادرات محصول سیب استان

کرامتی اظهار کرد: بر اساس پی گیریها و مکاتبات متعدد انجام یافته و با تلاش های گسترده دستگا ههای ذیربط از جمله استانداری ، سازمان صمت، اتاق بازرگانی ، شرکت ها و اتحادیه های مستقر دراستان ، ایجاد تسهیل در امر صادرات محصول سیب و  شناسایی بازارهای جدید صادراتی در دستور کار قرار دارد  و در حال حاضر روند صادرات توسط فعالین بخش در حال انجام بوده و پیگیر توسعه و افزایش حجم صادرات این محصول استراتژیک در استان هستیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه آذربایجان غربی قطب تولید سیب درختی درکشور می باشد، افزود: در سایه همت کشاورزان سخت کوش و بهره مندی از روشهای نوین تولید و وجود صنایع تبدیلی و تکمیلی مدرن فعال در استان کیفیت سیب تولیدی استان قطعاً از رتبه بالایی در سطح کشوربرخوردار است.

وی اضافه کرد: قبلا محصول سیب درختی در ردیف خرید تضمینی محصولات کشاورزی نبوده ولی در اثر مکاتبات و پی گیریهای انجام یافته ازسوی مسئولین استانی سیب نیز جز محصولات قابل خرید تضمینی و توافقی قرار گرفته است.

کرامتی بیان کرد: امسال با توجه به قیمت بالاتر از خرید تضمینی ، محصول سیب صنعتی استان بصورت مستقیم از سوی باغداران تحویل کارخانجات گردید.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید