Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین:

فاز 4 کانال پایاب سد قیر در آستانه اجرا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از برگزاری مناقصه ساخت فاز چهارکانال پایاب سد سلمان فارسی خبر داد.

فاز 4 کانال پایاب سد قیر در آستانه اجرا

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی همتی گفت: با بارگذاری این مناقصه در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت، 15 نفر از پیمانکاران متقاضی شرکت در این مناقصه یا نمایندگان آنها از محل اجرای پروژه در دشت کارزین بازدید کردند.

این مقام مسئول افزود: پیمانکاران ضمن دریافت اطلاعات تکمیلی از مشخصات اجرایی این طرح از مسئول اداره امور فنی و زیر بنایی، به بررسی  محل پرداخته و موقعیت و فواصل معادن مصالح برای آنها تشریح شد .

همتی تصریح کرد: اعتبار این طرح 11 میلیارد ریال و از محل منابع ملی در نظر گرفته شده است که با صرف آن بر سطح اراضی تجهیز شده به کانال های درجه سه و چهار پایاب سد سلمان فارسی افزوده می شود .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با ابراز امیدواری گفت: تلاش می کنیم که فاز سه کانال پایاب سد سلمان فارسی که در اراضی چهار صدران و قاسم آباد در حال ساخت است در دهه مبارک فجر پیش رو آماده و بهره برداری شود.

وی افزود: پیش بینی می شود با اعلام برنده مناقصه، این طرح در اسفند ماه عملیاتی و کار ساخت فاز چهارم کانال آغاز شود .  

به گفته همتی؛ ساخت کانال های فرعی شبکه آبیاری دشت کارزین از چهار سال پیش در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بوده که با برنامه ریزی های انجام شده این مهم پیگیری و اجرایی شده است. 

انتقال آب سد سلمان فارسی به بیش از ده هزار هکتار از اراضی شهرستان قیروکارزین به وسیله لوله های GRP  بزرگترین برنامه پیش روی بخش کشاورزی این شهرستان است که همچنان در دست پیگیری است.

قیروکارزین در 169 کیلومتری جنوب غرب شیراز واقع است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید