Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت :

تاکید بر اهمیت توسعه گلخانه‌ها در رونق تولید و اشتغال پایدار در میاندوآب

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت : در صورت توسعه کشت های گلخانه ای ،می توان برای اشتغال پایدار، رونق تولید و صادرات بیشتر بسترسازی کرد.

تاکید بر اهمیت توسعه گلخانه‌ها در رونق تولید و اشتغال پایدار در میاندوآب

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، محرمعلی دیانتی در کارگاه آموزشی گلخانه با موضوع سازه، سیستم ها و کشت‌های گلخانه‌ای که با حضور مسئولان و مددکاران ترویجی، کشاورزان پیشرو و متقاضیان احداث گلخانه در محل اتاق جلسات جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار شد،با اشاره به اهمیت توسعه کشاورزی پایدار، امنیت غذایی و مسائل زیست محیطی، اظهار کرد: استفاده از منابع تولید، بیش از توان اکولوژیکی منطقه، خسارت جبران ناپذیری به محیط زیست وارد می کند، از اینرو ضمن تأمین نیازهای غذایی جامعه کنونی، باید امانتدار خوبی در نگهداری و حفاظت از منابع طبیعی برای نسل های آینده باشیم. 

وی افزود: با توجه به افزایش جمعیت و وجود محدودیت در منابع آبی و سطح اراضی قابل کشت، افزایش تولید در واحد سطح  بیش از پیش ضروری است و  بمنظور تحقق این امر، توسعه و ترویج کشت محصولات گلخانه ای بعنوان راهکاری بسیار مناسب باید در اولویت قرار گیرد، چرا که در این روش کشت صرفه جویی قابل توجهی در مصرف آب نیز صورت می‌شود.

دیانتی عنوان کرد: بمنظور رقابت با بازارهای جهانی تولید محصولات کشاورزی باید در تمام ماههای سال تداوم داشته باشد که مستلزم مدیریت شرایط اقلیمی در فضای بسته و احداث گلخانه است؛ تولید محصول در خارج از فصل، یکی دیگر از مزایای کشت محصولات گلخانه ای است که به دلیل کسب درآمد، از نظر اقتصادی برای تولید کننده حائز اهمیت است.

وی خاطر نشان کرد: باید زیر ساخت های بخش کشاورزی همسو با نیازهای غذایی جامعه تقویت و بمنظور حل معضل بیکاری، برنامه های راهبردی در راستای توسعه روستاها داشته باشیم.

دیانتی، با قدردانی از تصویب ایجاد بازارچه های محلی در جلسه شورای شهرستان اذعان داشت: این موضوع که با پی گیری های این مدیریت میسر گردید؛ گام موثری در فروش محصولات کشاورزی و رونق اقتصادی منطقه خواهد بود. 

وی با تقدیر و تشکر از تولید کنندگان، بهره برداران، کارشناسان و کلیه فعالان عرصه تولید محصولات کشاورزی ابراز کرد: با وجود کاهش حق آبه بخش کشاورزی شهرستان، محدودیت در منابع آبی و برنامه های ستاد احیاء دریاچه ارومیه، بحمدالله تولید محصولات کشاورزی از 750 هزار تن به 950 هزار تن افزایش یافته است. 

شایان ذکر است؛ در این کارگاه آموزشی ، به تشریح و بیان مسائل فنی در خصوص جانمایی و محل احداث گلخانه، تسطیح و اجرای فنداسیون، اقلیم شناسی منطقه و سازه های مخصوص آن، سیستم های داخلی گلخانه، پوشش و نحوه نصب آن، کاشت و تولید محصولات گلخانه ای پرداخته شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید