Iranian Agriculture News Agency

تولید سالانه حدود 7 هزار و 500 تُن قارچ در چهارمحال و بختیاری

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در مجموع 182 واحد تولیدی قارچ در استان فعال است، گفت: سالانه حدود 7 هزار و 500 تُن قارچ در استان تولید می‌شود.

تولید سالانه حدود 7 هزار و 500 تُن قارچ در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری ، حمیدرضا دانش با اشاره به اینکه سالانه حدود 7 هزار و 500 تُن قارچ در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود، گفت: از این میزان حدود یک‌هزار و 500 تُن قارچ در بخش خانگی و حدود 6 هزار تُن در بخش صنعتی تولید می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در مجموع 182 واحد تولیدی قارچ در استان فعال است، ادامه داد: بیش‌ترین میزان قارچ در شهرستان بروجن و فارسان تولید می‌شود، همچنین بزرگترین واحد صنعتی قارچ در شهرستان شهرکرد با ظرفیت تولید سالانه یک‌هزار تُن قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: به ازای تولید هر تُن قارچ برای یک‌ نفر به‌طور مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود، که این آمار جدای از اشتغال صنایع جانبی و وابسته است.

دانش مصرف کم آب را از مزایای پرورش قارچ عنوان کرد و اظهار داشت: برای تولید حدود 200 تُن قارچ 2 دهم لیتر در ثانیه آب مورد نیاز است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید