Iranian Agriculture News Agency

حفظ یکپارچه‌سازی اراضی از ضروریات توسعه پایدار در بخش کشاورزی

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت : یکپارچه سازی اراضی موجب اقتصادی شدن کشاورزی می شود.

حفظ یکپارچه‌سازی اراضی از ضروریات توسعه پایدار در بخش کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، محمد رضا قوسیان مقدم اظهار کرد: یکپارچه سازی اراضی مانع از تغییر کاربری، افزایش بهره وری از آب و خاک و سایر منابع و جلوگیری از خرد شدن و رها شدن اراضی می‌شود و می توان گفت در نهایت تثبیت تولید کشاورزی را بدنبال خواهد داشت.

وی گفت: پراکندگی اراضی باعث می شودکه استفاده از عوامل تولید با دشواری صورت گیرد و نیروی کار که یکی از عوامل اصلی تولید در کشاورزی است به علت وجود عارضه پراکندگی زمین ، تضعیف شده و کارایی آن کاهش می یابد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت : تاکنون تعداد 10طرح  (درسال قبل و شش ماهه اول سال جاری) در سطحی بالغ بر586 هکتار در شهرستانهای کلات نادر, گناباد, مه ولات , چناران  به مرحله سند رسیده  که منتظر دریافت مشوق های درخواستی هستند.

وی با بیان اینکه مشوق ها بهترین روش برای یکپارچه سازی اراضی هستند، اظهار کرد: برای تحقق اهداف ماده 12 قانون و طرح یکپارچه سازی، مقدمات اجرایی قبل از تنظیم اسناد یکپارچه تعداد 3 طرح فراهم شده که پیگیری اخذ سند در شهرستانهای نیشابور، تربت حیدریه، وگناباد به مساحت 705 هکتار در حال انجام است.

قوسیان مقدم گفت: درسال جاری تعداد 60 پروژه در شهرستانهای استان جزو برنامه های تکلیفی مدیریت امور اراضی است.

این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد: بررسی وضعیت مالکیت اراضی، بررسی وضعیت منابع آبی محدوده فوق ومشخص شدن میزان سطح آبی ودیم طرح، بررسی وضعیت نوع اراضی، تعیین نوع یکپارچه سازی اراضی، معرفی به اداره تعاون روستایی در صورت تقاضای مالکین، جهت تشکل درصورت نیاز و معرفی به اداره ثبت اسناد و درخواست برای ابطال اسناد قبل و صدور سند تجمیعی جدید بنام تشکل یا فرد از جمله اقدامات مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در راستای یکپارچه سازی اراضی استان است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید