Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل امور عشایری استان:

تعداد دام عشایر خراسان رضوی افزایش یافته است

مدیرکل امور عشایری خراسان رضوی گفت: با اجرای طرح پرواربندی جمعیت دامی عشایر این استان، امسال افزایش یافت.

تعداد دام عشایر خراسان رضوی افزایش یافته است

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان رضوی، محمد نبوی فرد افزود: تعداد دام عشایر استان از ۹۹۵ هزار راس در سال گذشته به یک میلیون و ۲۰۰ هزار راس کنونی افزایش یافته که علت آن اجرای طرح پرواربندی دام سبک، اصلاح و مدیریت تغذیه و دیگر حمایت‌ها از جمعیت عشایری استان بوده است.

وی ادامه داد: طرح اصلاح و مدیریت تغذیه دام سبک با هدف افزایش تولید گوشت قرمز و سودآوری و اثربخشی سرمایه‌گذاری در این زمینه اجرا می‌شود.

وی پرواربندی را به معنای چاق کردن گوسفند و کسب حداکثر اضافه وزن یا تولید لاشه برای تامین گوشت بیان کرد و افزود: پرواربندی دربرگیرنده مزایای فراوان شامل جلوگیری از کشتار دام پیش از رسیدن به وزن مطلوب و حفظ مراتع با اقدام برای جلوگیری از فشار چرای دام بر مرتع یا کاهش این فشار است.

نبوی فرد افزود: پارسال با اجرای این طرح ۴۲۶ هزار و ۸۰۳ راس دام از این طریق با کنسانتره منحصر به فرد تولیدی در تنها کارگاه تولید استان خراسان رضوی تغذیه و پروار شدند.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش جمعیت دامی عشایر استان از ابتدای امسال تاکنون ۲۵ هزار تن کنسانتره و همین میزان جو  به  عنوان خوراک دام بین عشایر استان توزیع شده که تا پایان سال در مجموع به ۶۰ هزار تن خواهد رسید.

وی گفت: این میزان توزیع خوراک دام بین عشایر استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید