Iranian Agriculture News Agency

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان:

پرداخت ۲۷۰ میلیارد تومان تسهیلات جهت احداث گلخانه

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: تاکنون 270 میلیارد تومان تسهیلات جهت احداث گلخانه در استان هرمزگان به متقاضیان پرداخت شده است.

پرداخت ۲۷۰ میلیارد تومان تسهیلات جهت احداث گلخانه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان هرمزگان، مسعود گرگیج اظهار کرد: تاکنون 270 میلیارد تومان تسهیلات جهت احداث گلخانه در استان هرمزگان به متقاضیان پرداخت شده و مابقی پرونده های متقاضیان نیز توسط بانک کشاورزی در حال بررسی بوده که تسهیلات لازم تا پایان سالجاری پرداخت خواهد شد.

وی ضمن قدردانی ازمدیر امور شعب بانک کشاوزی استان هرمزگان به جهت تسریع در پرداخت تسهیلات به متقاضیان احداث گلخانه ها در استان افزود: این تسهیلات عمدتا از منابع اعتباری تبصره 18 و اشتغال روستایی بوده که متقاضیان تا اول اسفندماه فرصت دارند در سامانه تسهیلات وزارت جهادکشاورزی ثبت نام کرده، همچنین در صورت کامل بودن مدارک متقاضیان احداث گلخانه مجوز تاسیس آنها نیز توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی طی یک روز صادر خواهد شد.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان ادامه داد: در حال حاضر سطح زیرکشت گلخانه های استان 400 هکتار بوده که تا 6 ماه آینده این سطح به 600 هکتار می رسد.

گرگیج با اشاره به اینکه توسعه گلخانه ها یکی از سیاستهای وزارت جهادکشاورزی می باشد، خاطرنشان ساخت: انتقال کشت سبزی و صیفی از فضای باز به فضای بسته گلخانه که امسال به صورت پایلوت در سطح 110 هکتاراجرا شده است و از سال آینده این طرح به صورت اجباری اجرا خواهد شد وتولید کنندگان صیفی و سبزی ملزم به کشت محصول در گلخانه خواهند بود.

وی همچنین با بیان اینکه به ازای کشت در هر هکتار گلخانه 10 هکتارفضای باز آزاد می شود، ابراز داشت: تولید محصول در محیط گلخانه نسبت به فضای باز 10 برابر بوده و محصول از کیفیت مناسب تری نسبت به کشت در فضای باز برخوردار خواهد بود.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان در پایان با اشاره به اینکه عمده محصولاتی که در گلخانه های استان هرمزگان تولید می شود محصول صادراتی می باشد، خاطرنشان ساخت:  فلفل، بادمجان، خیار و گوجه فرنگی اکثرا به کشورهای روسیه و عراق صادر می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید