Iranian Agriculture News Agency

شروط واگذاری مشاغل مدیریتی

جانشین‌پروری، از سیاست‌های اولویت‌دار وزارت جهادکشاورزی

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهادکشاورزی گفت: تربیت و آموزش مدیران و جانشین پروری از سیاست های اولویت دار وزارت جهادکشاورزی است.

شروط واگذاری مشاغل مدیریتی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، ابوالقاسم ورداسبی در مراسم افتتاح پردیس استانی کانون ارزیابی و توسعه مدیران سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی که با حضور  اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان و جمعی از مدیران سازمان و ادارات تابعه برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: موضوع ارزیابی و توانمندسازی مدیران کنونی سازمان جهادکشاورزی استانها از سال 94-93 در وزارت جهادکشاورزی شروع و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی، ادامه داد: برای این امر دو پروژه تعریف شده است، یکی شناسایی کارشناسان و کارشناسان مسئول و دیگری تهیه بانک اطلاعاتی از همکارانی که توانمندی های مدیریتی را دارا هستند.

ورداسبی، افزود: پس از تعریف مدل شایستگی، شاخص های مهمی از جمله خلاقیت، تفکر، مدیریت تعارض و در مجموع 120 شاخص مهم مدیریتی برای آن در نظر گرفته شد.

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهادکشاورزی، گفت: این شاخص ها برای مدیران پایه، مدیران میانی و مدیران ارشد دسته بندی و تعیین گردید، در نهایت مدل شایستگی مدیران در سال 95 طراحی و توسط شورای عالی اداری تصویب شد.

وی اظهار کرد: از سال 96 انتصاب مدیران منوط به گواهی احراز شایستگی گردید و شورای عالی اداری این امر را از سال 97 اجرایی کرد و  وزارت جهادکشاورزی با راه اندازی اولین کانون ارزیابی و توسعه مدیران در استان تهران؛ بعنوان اولین دستگاه اجرایی در سطح کشور صلاحیت مورد نظر را از سازمان اداری استخدامی کشور اخذ کرده و صدور گواهی شایستگی توسط این کانون آغاز شد.

ورداسبی ادامه داد: با توجه به ضرورت کاهش هزینه‌های رفت و آمد و رفاه همکاران مقرر شد تا پردیس کانون ارزیابی و توسعه مدیران در سازمان جهادکشاورزی استانها راه اندازی و افتتاح شود.

وی اضافه کرد: سازمان جهادکشاورزی استانها باید پس از تهیه بانک اطلاعاتی و بررسی کامل شاخص های مدیریتی، نتیجه را به کانون ارزیابی و توسعه مدیران در وزارت جهادکشاورزی ارسال کنند.

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهادکشاورزی با اشاره به شرایط و شاخص های اکتساب پست های مدیریتی، گفت: داشتن سابقه خدمتی کمتر از 25 سال برای تصدی پست های مدیریتی الزامی است، و برای بیشتر از 25 سال خدمت غیرممکن می باشد مگر اینکه در گذشته دارای سوابق مدیریتی بوده باشند می توانند به عنوان مدیر پایه و یا مدیر میانی انتخاب شوند.

ورداسبی اظهار کرد: اگر کسی می خواهد مدیر میانی شود بایستی 3 سال قبل مدیر پایه بوده باشد یعنی در فرآیند مدیریتی، مدیر میانی قبل از آن مدیر پایه بوده باشد و مدیر ارشد نیز باید سابقه مدیریت میانی را داشته باشد، نمی توان یک کارشناس را بدون داشتن این شرایط در پستهای مدیریتی منصوب کرد.

وی گفت: برای رفاه همکاران 55 نفر به عنوان ارزیاب تربیت و بکار گرفته شده اند، مرکز آموزش مدیران دولتی برای ارزیابی هر نفر در یک نصف روز یا یک روز مبلغ یک میلیون تومان درخواست می کند ولی ما تاکنون با حداقل هزینه حدود 5000 نفر را در سراسر کشور مورد ارزیابی قرار داده ایم.

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهادکشاورزی با اشاره به اینکه هیچ کس نمی تواند بدون عبور از فیلترهای کانون ارزیابی و توسعه مدیران در پست های مدیریتی منصوب گردد، افزود: افراد در صورت گرفتن نمره 60 به بالا از کانون می توانند به عنوان مدیر انتخاب شوند، لزوم رعایت فرآیند فوق الذکر بایستی برای همه افراد شفاف سازی شود.

ورداسبی در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: برای ارزیابی متقاضیان حائز شرایط و جلوگیری از پایمال شدن حقوق افراد شایسته و متخصص، ارزیاب ها غیربومی بوده و هیچ آشنایی با ارزیاب شوندگان ندارند.   

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید