Iranian Agriculture News Agency

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی خبر داد:

رشد ۶ درصدی تولیدات کشاورزی در سال 98

ثبت بیش از ۹ هزار و ۴۰۰ برند کود در کشور

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: تولید در سال جاری وضعیت مطلوبی داشته است و امسال تولیدات کشاورزی بیش از ۶ درصد افزایش دارد.

رشد ۶ درصدی تولیدات کشاورزی در سال 98

به گزارش خبرنگار ایانا، عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در مراسم افتتاحیه هفتمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌های کشاورزی تهران که با شعار"دانش جهانی برای کشاورزی ایران" از امروز تا ۲۰ دی ماه در بوستان گفتگو دایر خواهد بود، اظهار کرد: خوشبختانه با همکاری خوب تشکل‌های تولیدی و تولید کنندگان، ما هیچ مشکلی در تولید نداشتیم، شرایط هم آرام تر شده است و ما هیچ گزارشی از گرانی و کمبود نهاده‌ها نداریم که این اتفاق مهمی است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار نوع برند کودی در کشور داریم که تاکنون بیش از ۹ هزار و ۴۰۰ برند ثبت شده و در سراسر کشور عرضه می‌شود و این نشان دهنده رابطه مدیریت شده بین تأمین، تقاضا و عرضه است.

کشاورز افزود: در آستانه آغاز کشت بهاره هستیم و نه تنها هیچ مشکلی در تأمین نهاده‌ها نداریم بلکه با مازاد بر نیاز هم مواجه هستیم، البته این موضوع باعث زیان سرمایه گذاران می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در شرایط تحریم باید سیاست‌های کشور را تغییر دهیم، خاطرنشان کرد: برخی از شرکت‌های خارجی به دلیل شرایط ایجاد شده، کشور ما را ترک کردند و در این زمان شرکت‌های داخلی انعطاف استثنایی نشان داده اند و مشکلات ما را در زمان کم جبران کرده اند.

کشاورز ادامه داد: به عنوان مثال، برای تولید بذر هیبرید کارهایی را شروع کرده ایم و از تولید کنندگان داخلی می‌خواهیم به این حوزه ورود کنند.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه تولید در سال جاری وضعیت مطلوبی داشته است، بیان کرد: امسال تولیدات کشاورزی بیش از ۶ درصد افزایش دارد و این روند ادامه پیدا می‌کند.

وی تأکید کرد: در شرایط فعلی، محور تمام بحث‌های کشور تولید است و راهی جز توجه به تولید نداریم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید