Iranian Agriculture News Agency

در راستای حفاظت از طبیعت؛

کودکان همیار طبیعت، جنگل‌های قیروکارزین را پاکسازی کردند

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قیروکارزین گفت: دانش آموزان این شهرستان قسمتی از اراضی جنگلی و طبیعت زیبای این شهرستان را از زباله های انسانی پاکسازی کردند.

کودکان همیار طبیعت، جنگل‌های قیروکارزین را پاکسازی کردند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، یعقوب نظریان مادوانی افزود: بیش از 30 نفر از کودکان دانش آموز دبستان شهید قهرمانی در اقدامی نمادین و خود جوش با حضور در منطقه کُردشیخ حجم زیادی از زباله های رها شده در طبیعت را جمع کرده و به مراکز جمع آوری شهری تحویل دادند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه آموزش حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست و داشتن زندگی سبز، باید از دوران کودکی آغاز شود، تصریح کرد: دانش آموزان با این اقدام ساده در مراقبت از محیط زیست، ساختار دوستی با طبیعت در وجودشان نهادینه می شود.

وی بیان کرد: رها کردن زباله با ماندگاری بالا توسط مردم در طبیعت و گردشگاه ها یکی از تهدیدات مهم زیست محیطی و عامل خطر بالقوه در بروز حوادث برای عرصه های طبیعی جنگلی و دشت ها است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قیروکارزین اظهار کرد: از آلوده کردن و تخریب طبیعت پرهیز کنیم و موثرترین راه مشارکت مردم است، آگاهی بخشی رسانه‌ها، آموزش در مدارس و ادارات و تشویق شهروندان در ترویج این فرهنگ بسیار موثر می باشد.

روستای کُرد شیخ از توابع شهرستان قیروکارزین یکی از مناطق بسیار زیبای تفریحی است که در فاصله ۲۳کیلومتری شهرستان قیروکارزین قرار گرفته و به علت دارابودن نرگس زار های زیبا و گیاهان دارویی کمیاب همه ساله در فصل زمستان مورد استقبال مردم قرار می گیرد.

قیروکارزین در 169 کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید