Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت:

تولید آرتیشو در مرودشت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: گیاه دارویی آرتیشو یا کنگر فرنگی برای نخستین بار در سطح 7000 متر مربع در بخش کامفیروز از توابع این شهرستان کشت شد.

تولید آرتیشو  در مرودشت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، عزیز رحیمی  با اشاره به اینکه این گیاه در خرداد ماه کشت شده، تصریح کرد: برداشت این گیاه از اواخر تابستان آغاز و در پنج مرحله تا اوایل دی ماه ادامه داشت.

 وی با اشاره به اینکه از سطح مذکور بیش از پنج تن گیاه دارویی کنگر فرنگی تولید شده است، افزود: این گیاه مصرف تازه خوری دارد در حالی که می توان آن را به صورت خشک شده نیز به بازار عرضه کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: کنگر فرنگی از نظر طب سنتی ایران گرم و کمی خشک است این گیاه سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی بوده و از لحاظ محتوای آنتی اکسیدانی نیز بسیار غنی است.

رحیمی با بیان اینکه در شهرستان مرودشت بیش از 1700 هکتار انواع گیاهان دارویی کشت می شود، افزود: آرتیشو، آویشن، بادرنجبویه، ختمی، خاکشیر، زعفران، بابونه، زوفا، مریم گلی، سالویا، گل همیشه بهار، مرزنجوش و اسطوخدوس از لحاظ تولید ازمناسب‌ترین گیاهان دارویی مناسب با اقلیم این شهرستان است.

وی اظهار کرد: توسعه کشت گیاهان دارویی با توجه به کم آب بر بودن و با اهدافی همچون ایجاد اشتغال پایدار، رونق اقتصادی و ارتقای توان مالی خانوار‌های روستایی به خوبی استقبال می شود.

مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید