Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان خبر داد

برگزاری 3 دوره آموزشی ویژه زنان روستایی در شهرستان سامان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان گفت: این کارگاه های آموزشی با حضور تعدادی از زنان روستایی در زمینه تولید محصول سالم و ارگانیک، استفاده از ضایعات محصولات باغی و تهیه ترشیجات و شوریجات در روستاهای دشتی و مارکده شهرستان سامان با همکاری مرکز خدمات هوره برگزار شد.

برگزاری 3 دوره آموزشی ویژه زنان روستایی در شهرستان سامان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان از برگزاری 3 کارگاه آموزشی ویژه زنان روستایی در این شهرستان خبر داد.

احمدزاده گفت: این کارگاه های آموزشی با حضور تعدادی از زنان روستایی در زمینه تولید محصول سالم و ارگانیک، استفاده از ضایعات محصولات باغی و تهیه ترشیجات و شوریجات در روستاهای دشتی و مارکده شهرستان سامان با همکاری مرکز خدمات هوره برگزار شد.

وی گفت: هدف از برگزاری این کارگاه های آموزشی، توجه لازم به امر آموزش است که اولین گام در توسعه محسوب می شود.

احمدزاده افزود: هنگامی که اهمیت کشاورزی و به تبع آن نقش کشاورزان و دامپروران در توسعه کشور را در نظر بگیریم، آموزش روستاییان نیز به عنوان ضرورتی انکارنشدنی و اجتناب ناپذیر، خود را می نمایاند و بدیهی است که در این میان دختران و زنان روستایی به واسطه تنوع فعالیتها و وظایفی که در روستا به عهده دارند و در همه امور، از خانه داری و تربیت فرزندان تا کشت و کار، پرورش دام، پرداختن به صنایع دستی و ... حضوری پررنگ و بعضا انحصاری دارند جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص می دهند. بنابراین اگر به امر آموزش دختران و زنان روستایی مخصوصا با عنایت به زمینه های مورد نیاز آنها و منطبق با نوع معیشت روستایی توجه کافی و درخور شود، می توان امیدوار بود که چرخ توسعه در مسیری هموارتر و با سرعتی بیشتر به پیش رود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید