Iranian Agriculture News Agency

تحقق اقتصاد مقاومتی با توسعه کشت گیاهان دارویی

کشت گیاهان دارویی علاوه بر کاهش واردات داروها، خروج ارز از کشور و توسعه اقتصادی و اشتغالزایی برای مردم جامعه، از سیاست های مهم اقتصاد مقاومتی بشمار می رود.

تحقق اقتصاد مقاومتی با توسعه کشت گیاهان دارویی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال وبختیاری ،عزت سلیمانی کارشناس مرتع این اداره کل اظهار داشت: کشت گیاهان دارویی علاوه بر کاهش واردات داروها، خروج ارز از کشور و توسعه اقتصادی و اشتغالزایی برای مردم جامعه، از سیاست های مهم اقتصاد مقاومتی بشمار می رود.

وی افزود: یکی از سیاست های اداره کل منابع طبیعی استان (اداره فنی مرتع) راه اندازی تعاونی های تولید گیاهان دارویی جهت اشتغالزایی بهره برداران منابع طبیعی می باشد که منجر به کاهش فشار دام بر مراتع و بهبود معیشت و ایجاد پوشش گیاهی می شود .

کارشناس مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: کاشت گیاهان دارویی به دلیل نیاز آبی کم در شرایط خشکسالی و با قابلیت تولید در اراضی کم بازده در افزایش بهره وری از منابع آب و خاک و منابع طبیعی موثر است.

سلیمانی تصریح کرد: با بررسی های به عمل آمده، کشت گونه های دارویی در مراتع و عرصه های کم بازده و حاشیه ای نسبت به شغل دامداری که حرفه بسیاری از بهره برداران منابع طبیعی (مراتع و جنگلها) می باشد، به دلیل تعداد کم دام، سطح کم مراتع تحت اختیار هر دامدار و کاهش شدید علوفه مورد نیاز دام، به لحاظ اقتصادی بسیار به صرفه تر می باشد.

به گفته وی؛ آنغوزه، باریجه، موسیر و کلوس  از جمله گیاهان دارویی کشت شده در استان چهارمحال و بختیاری است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید