Iranian Agriculture News Agency

سرپرست جهاد کشاورزی بوکان گفت:

۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی به زنان روستایی بوکانی پرداخت شد

سرپرست جهاد کشاورزی بوکان گفت: برای اشتغال زنان روستایی و توسعه مشاغل خانگی روستایی ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی در اختیار این قشر در این شهرستان قرار گرفت.

۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی به زنان روستایی بوکانی پرداخت شد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی ، سید انور امینی‌خواه در خصوص توسعه صندوق زنان روستایی بوکان اظهارکرد: این تسهیلات در قالب طرح‌های گلیم‌بافی، آرایشگری زنان، پرواربندی بره و ماست‌بندی در روستاها پرداخت شده‌است.

وی اضافه کرد: سه صندوق زنان روستایی در روستاهای حمامیان، شهریکند و لگز این شهرستان در راستای کارآفرینی زنان روستایی ایجاد شده‌است.

امینی خواه بیان کرد: در قالب طرح‌های کارآفرینی نیز ۲ دوره کارآفرینی زنان روستایی در روستاهای حمامیان و داشبند از توابع بخش سیمینه بوکان برگزار شده‌است.

سرپرست جهاد کشاورزی بوکان از اجرای طرح بهبود تغذیه زنان روستایی و عشایری در قالب تفاهم‌نامه بین سازمان جهاد کشاورزی و شبکه بهداشت و درمان خبر داد و گفت: در این زمینه تاکنون ۴۰ نفر از زنان روستایی در  ۱۰ روستا آموزش‌های لازم را فراگرفته‌اند که نتیجه آن ایجاد ۲۲ باغچه سلامت و خانگی عاری از کود شیمیایی بوده است.

بوکان یکی از قطب‌های مهم تولید گندم در آذربایجان‌غربی و انبار غله این استان لقب گرفته که دارای ۱۱۰ هزار هکتار زمین زراعی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید