Iranian Agriculture News Agency

شهرستان کرمان رتبه اول در آبزی‌پروری استان کرمان

شهرستان کرمان با توجه به پهناور بودن و با عنایت به تنوع اقلیمی بسیار ایده ال ، علیرغم خشکسالی های اخیر ، قابلیت های چشمگیری در بخش تولید آبزیان و توسعه آبزی پروری داشته است .

شهرستان کرمان رتبه اول در آبزی‌پروری استان کرمان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان،بخشدار ماهان، امام جمعه ماهان، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، معاونین و مدیران این سازمان از مجموعه کشاورزی و آبزی پروری ماهیان خاویاری بخش ماهان این شهرستان بازدید شد.

در این دیدار مسعودی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: این شهرستان در حال حاضر دارای 90 واحد آبزی پروری، باتولید حدود 700 تن در انواع  ماهیان سردابی، گرمابی، خاویاری می باشد و این شهرستان رتبه اول تولید آبزیان را در استان دارد.

مسعودی تصریح کرد: با توجه به رهاسازی بچه ماهی در ماههای پایان سال انتظار تولید بیشتری داریم و بیشترین تعداد واحد های تولیدی در بخش های راین و ماهان و حومه می باشند.

مسعودی با بیان اینکه بخش ماهان شهرستان کرمان، با دارا بودن منابع آب ایده آل و اقلیم مناسب از ظرفیت بسیار خوبی جهت توسعه آبزی پروری برخوردار است، اذعان داشت: در این بخش در حال حاضر دارای 11 واحد آبزی پروری که به تفکیک 6 واحد سردابی،3 واحد گرمابی، یک واحد ماهیان زینتی و یک مزرعه ماهیان خاویاری وجود دارد که میزان تولید آبزیان در این  بخش حدود 270 تن بر آورد می‌شود.

وی اظهار کرد: مزرعه پرورش ماهیان خاویاری  در سال 1394به ظرفیت 50تن در مساحت2500 متر مربع واقع در تلمبه ریگ ماهان  تاسیس گردید و با توجه روند بسیار خوب این مزرعه در سال 1397 ظرفیت تولید به 100 تن  در مساحت 5000 متر مربع توسعه  یافت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان ابراز داشت: در حال حاضر تعداد ماهیان خاویاری موجود  18000 قطعه، و میزان تسهیلات معرفی شده 30000 میلیون ریال از صندوق توسعه ملی و میزان تسهلات دریافت شده تا کنون 14 میلیارد ریال بوده و میزان آورده نیز 6 میلیارد ریال است و جهت 8 نفر اشتغالزایی ایجاد شده است.

در این مراسم ابوالقاسمی مدیر شیلات استان گفت: هر ماهی خاویاری ده درصد وزن خود را خاویار تولید می کند و ماهیان خاویاری ماده تا 100 کیلوگرم هم وزن دارد و علاوه بر ماهی خاویاری، ماهی گرمابی نیز در استخرها وجود دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید