Iranian Agriculture News Agency

۴۵۲ هزار و ۲۱۵ تن تولیدات دامی در استان کرمانشاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ابتدای نشست بررسی آخرین اقدامات صورت گرفته پیرامون اجرای شیوه نامه و ضوابط اختصاصی حمل و نقل و نگهداری دام زنده که با حضور مدیرکل دفتر پیشگیری از قاچاق کالا و ارز ستاد مرکزی در محل سالن شماره یک سازمان برگزار شد گفت؛ در راستای پیشگیری از قاچاق دام، اجرای طرح هویتگذاری و پلاک کوبی دام در استان با جدیت دنبال می شود.

۴۵۲ هزار و ۲۱۵ تن تولیدات دامی در استان کرمانشاه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمانشاه، نوربخش حاتمی ضمن اشاره به ظرفیت های دامپروری استان و موضوع هویت گذاری دام های استان گفت: در حال حاضر میزان تولیدات دامی استان کرمانشاه ۴۵۲ هزار و ۲۱۵ تن است که شامل ۳۳۶ هزار ۵۰۰ تن شیر ،۳۶ هزار و ۴۵۰ تن گوشت قرمز و ۶۳ هزار ۸۵۰ تن گوشت مرغ و ۱۱ هزار ۱۶۰ تن تخم مرغ و ۴ هزار و ۲۶۵ تن عسل است.

مهندس حاتمی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته و همکاری دستگاههای مرتبط خوشبختانه کمترین میزان قاچاق دام را در استان کرمانشاه شاهد هستیم و طرح پلاک گذاری دام ها نیز در استان کرمانشاه با جدیت دنبال می شود .

وی میزان پلاک گذاری دام های استان را ۵۰۰ هزار راس اعلام کرد و گفت: این میزان پلاک گذاری با توجه به آمار دام های موجود استان جای بیشتری برای کار می طلبد.

حاتمی سپس به محدودیت های اجرای طرح پلاک گذاری اشاره کرد و گفت: بزرگی پلاک و مشکل چرای دام، عدم امکان رهگیری پلاکها، مشکل در قرائت شماره، احتمال افتادن پلاک ها از گوش دام ها، احتمال ایجاد عفونت در گوش دام، عدم پلاک کوبی میش ها به دلیل احتمال سقط جنین، عدم دسترسی به سرور مرکزی از جمله محدودیت های اجرای این طرح می باشد.

حاتمی راهکار سازمان را برای مشکلات یاد شده هوشمند سازی طرح پلاک گذاری دام ها عنوان کرد و گفت: این قابلیت وجود دارد که با استفاده از سامانه هوشمند ظرف ۳ سال کلیه دام های استان هویت گذاری و پلاک کوبی الکترونیکی از طریق میکرو چیپ ها شود.

وی میزان اعتبار مورد نیاز برای هویت گذاری الکترونیکی ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار راس دام را ۱۱۱ هزار میلیون ریال اعلام کرد.

در ادامه این جلسه مسئولین حاضر در این نشست به بیان نظرات خود در خصوص طرح هویت گذاری دام ها و موانع و محدودیت های آن پرداختند.

گفتنی است در جلسه طرح هویت گذاری دام های استان مدیرکل دفتر پیشگیری ستاد مرکزی قاچاق کالا و ارز ستاد مرکزی و مسئولین مرتبط و نمایندگان عضو کمیته شامل؛ فرماندهی قرار گاه نجف، فرماندهی نیروی انتظامی، فرماندهی مرزبانی، مدیر کل اطلاعات، مدیر کل تعزیرات حکومتی، مدیر کل دامپزشکی، مدیر کل امور عشایری و مدیر سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی و رئیس و معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه حضور داشتند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید