Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین :

905 تن عسل در زنبورستان‌های استان قزوین تولید شد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بر اساس طرح آمارگیری از کلنی های زنبور عسل در سال جاری 905 تن عسل در زنبورستان های استان تولید شده است .

905 تن عسل در زنبورستان‌های استان قزوین تولید شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین علی شاپورزاده با اعلام این خبر افزود: این میزان عسل در 1919 زنبورستان تولید شده است .

وی اظهار کرد: در حال حاضر تعداد 151052 کندو در زنبورستان های استان وجود دارد که از این تعداد  449 کندو بومی و   150 هزار و 603  کندو مدرن می باشد.

به گفته وی ؛ بر اساس این سرشماری ؛ در حال حاضر 2522 نفر بهره بردار در زمینه تولید عسل در استان فعالیت دارند .

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت : میزان عسل استحصالی در استان 905 تن ، 49کیلوگرم ژل رویال ، 3875 کیلو گرده گل ، 42496 تن موم و 997 کیلوگرم بره موم بوده است .

شاپورزاده به خواص درمانی عسل اشاره کرد و اظهار داشت: جلوگیری از عفونت در معده و روده ، خون سازی ، برطرف کننده یبوست و مسکن، رفع خستگی ، افزایش کلسیم خون از مهمترین مزایا آن برشمرد و خواستار استفاده بیشتر شهروندان از عسل در سبد غذایی آنها شد .

این مقام مسئول خاطر نشان ساخت : به منظور افزایش درآمد زنبورداران ؛ توجه ویژه به سایر تولیدات زنبور ژل و گرده از مهمترین اقدامات این معاونت بوده که آموزش زنبور داران در تولید این گونه محصولات در کنار عسل را نیز از دیگر اقدامات در دست اجرا دانست.

وی ؛ عملیات ثبت و رکورد گیری از کندوهای زنبور عسل ، توزیع ملکه اصلاح نژاد شده و برگزاری کلاسها و کارگاههای اموزشی را از مهمترین برنامه های معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی در سال جاری برای زنبور داران ذکر کرد .

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید