Iranian Agriculture News Agency

سی و نهمین جلسه ستاد اجرای طرح های آبخیزداری در سازمان جنگل ها برگزار شد

سی و نهمین جلسه ستاد اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوانداری با دستور کار ارائه گزارش کارشناسان معین از میزان پیشرفت طرح های آبخیزداری روز شنبه چهاردهم دی ماه به ریاست خسرو شهبازی در سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور برگزار شد.

سی و نهمین جلسه ستاد اجرای طرح های آبخیزداری در سازمان جنگل ها برگزار شد

به گزارش ایانا، در این نشست سرپرست سازمان جنگل ها، بر ادامه جلسات مشترک با وزارت نیرو در خصوص مدیریت جامع آبخیز تاکید کرد و افزود: این جلسات می تواند به هم افزایی و مشارکت در تصمیم گیری در اجرای طرح های منابع طبیعی و آبخیزداری کمک قابل توجه نماید.

وی ادامه داد: مدیریت جامع حوزه آبخیز محور اقدامات منابع طبیعی است و تمامی اقدامات منابع طبیعی از قبیل جنگل کاری، مرتعداری، حفاظت و بیابان زدایی در قالب مدیریت جامع حوزه آبخیز انجام می شود.

سرپرست سازمان جنگل ها در این نشست به امراض و آفات درختان جنگلی نیز اشاره داشت و از معاونت حفاظت و امور اراضی خواست این موضوع را رصد کرده و با استفاده از دانش بومی با آفات مبارزه کنند.

وی پتانسیل های نهفته در جوامع محلی را بسیار بالا خواند و نقش و اثرگذاری جامعه زنان را در مشارکت منابع طبیعی قابل توجه دانست.

خسرو شهبازی در ادامه با بیان اینکه دانش بومی می تواند در ادامه کار منابع طبیعی اثرگذار باشد به کشت گیاهان دارویی و توسعه زراعت چوب اشاره کرد که می تواند در اقتصاد مردم روستا و زندگی آنان تاثیر گذار باشد و به حفاظت و حمایت از منابع طبیعی منتج گردد.

شهبازی همچنین از منابع طبیعی استان ها خواست برای افزایش مشارکت پذیری مردم در منابع طبیعی بذر و نهال رایگان در اختیار مردمان جوامع محلی قرار داده تا آنان بتوانند در توسعه منابع طبیعی نقش آفرینی کنند.

وی با بیان اینکه همیاران طبیعت و دوستداران محیط زیست دلسوزان منابع طبیعی هستند و نظرات و انتقاداتشان می تواند برای منابع طبیعی راهگشا باشد از دست اندرکاران منابع طبیعی خواست در ترسیم نقشه راه منابع طبیعی از توانمندی های آنان کمک بگیرند.

بر اساس این گزارش در سی و نهمین جلسه ستاد اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوانداری، تسهیل گر و دهیار روستای مروارید دره از توابع شهرستان شازند در استان مرکزی از نقش و میزان مشارکت پذیری مردم در اجرای طرح های منابع طبیعی استان گزارش ارائه کردند که مشروح کامل آن به زودی از سوی این سایت اطلاع رسانی می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید