Iranian Agriculture News Agency

در بازدید فرماندار از واحد تولیدی14میلیون قطعه ای مطرح شد:

فیروزکوه؛ قطب تولید بچه ماهی قزل آلا در استان تهران

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه درحاشیه بازدید فرماندار ازمجتمع کشت وصنعت سبز فیروزکوه که در راستای حمایت از تولید و اشتغال انجام شد گفت: فیروز کوه قطب تولید بچه ماهی قزل الا از تخم چشم زده در استان تهران است .

فیروزکوه؛ قطب تولید بچه ماهی قزل آلا در استان تهران

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، مهدی یوسفی جمارانی در حاشیه بازدید از مجتمع کشت و صنعت سبز فیروزکوه که در راستای حمایت از تولید و اشتغال انجام شد گفت:ظرفیت های بالایی در حوزه کشاورزی در فیروزکوه وجود دارد که تولید و ایجاد مزارع پرورش ماهی از جمله این ظرفیت ها محسوب می شود.

فرازی، مدیرجهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه درخصوص مجتمع کشت وصنعت دشت سبز فیروزکوه توضیح داد و گفت: این مجتمع با هدف طرح توسعه در زمینه تولید بجه ماهی قزل آلا از طریق سامانه کارا تسهیلات دریافت کرده است که ستاد تسهیلات رونق در راستای حمایت از تولید و اشتغال و به منظور اطلاع از چگونگی پیشرفت پروژه از این طرح بازدید کرد.

وی ادامه داد:  فقط در این مجتمع  بیش از ۱۴میلیون بچه  ماهی قزل آلا در سال از ۱۷ میلیون تخم چشم زده تولید می شود و علاوه بر تولید بچه ماهی نیز،  ۱۰۰ تن ماهی پرواری در سال  تولید می شود که با توجه به ظرفیت بالای تولید بچه ماهی در این شهرستان و بر اساس آمار ارائه شده توسط جهاد کشاورزی می توان فیروزکوه را قطب تولید بچه ماهی قزل آلا معرفی کرد.

وی افزود: نقش بخش خصوصی در توسعه محورهای کشاورزی مانند پرورش ماهی  غیر قابل انکار می باشد و با استفاده از تسهیلات دولتی می توان به اشتغال پایدار و رونق تولید کمک کرد.

جمارانی، فرماندار فیروزکوه با بیان اینکه  ‌حمایت از تولید سیاست اصلی دولت در این شهرستان است گفت: در یک سال اخیر همواره از حضور سرمایه گذاران با ایجاد طرح های کارشناسی شده،تولید محور و اشتغال زا  در این شهرستان حمایت شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید