Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه؛

توزیع خوراک آماده دام به‌صورت کنسانتره در دستور کار است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اعلام مصوبات نهمین کارگروه تنظیم بازار استان که به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه برگزار شد گفت؛ در این جلسه مقرر شد به‌منظور بهبود تغذیه دام در دامداری‌های روستایی و عشایری، توزیع خوراک آماده دام (کنسانتره دام) در دستورکار خواهد بود و از توزیع سبوس گندم خام خودداری می‌شود.

توزیع خوراک آماده دام به‌صورت کنسانتره در دستور کار است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمانشاه، نوربخش حاتمی با بیان این مطلب افزود: استفاده از کنسانتره دامی از نظر کمی و کیفی موجب بهبود تغذیه دام و در نتیجه بهبود کمی و کیفی تولیدات دامی می شود، از این رو سبوس گندم با تبدیل شدن به کنسانتره دام در دستورکار توزیع قرار خواهد گرفت.

حاتمی گفت: کنسانتره دامی یا خوراک دام آماده ترکیبی از مواد اولیه مورد استفاده در خوراک دام شامل جو، ذرت، کنجاله سویا، سبوس گندم، مکمل ها، مواد معدنی و... بوده که به صورت فرمولهای متوازن و متناسب با نیاز دام در سیستم تولید صنعتی و زیر نظر کارشناسان فنی دامپزشکی تهیه و برای مصرف دامداری‌ها عرضه می‌شود.

حاتمی افزود: عدم توزیع سبوس گندم به منزله قطع تامین خوراک دام نبوده بلکه با استفاده از آن در ترکیب خوراک دام حجم خوراک تولیدی و توزیعی حداقل سه برابر شده و به لحاظ کیفی نیز متناسب با نیاز دام کاملا بهبود خواهد یافت.

وی ضمن توصیه به  دامداران، تعاونی‌ها و عوامل توزیع علوفه شهرستان در جهت تهیه و توزیع کنسانتره دام در بین دامداران، از دستگاه‌های اجرای نسبت به ترویج و آشنایی دامداران با مزایای استفاده از خوراک دام آماده در تغذیه دام تاکید کرد.

حاتمی تصریح کرد: واحدهای صنعتی دامپروری بزرگ که دارای امکانات تهیه خوراک دام می باشند همچنان سبوس خام را دریافت می‌کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید