Iranian Agriculture News Agency

صدور 8 فقره پروانه بهره‌برداری صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در خراسان شمالی

سرپرست مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از صدور 8 فقره پروانه بهره برداری صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی از ابتدای سال جاری تاکنون در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی در این استان خبر داد.

صدور 8 فقره پروانه بهره‌برداری صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، سرپرست مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی  از صدور  8  فقره پروانه بهره برداری  صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی از ابتدای سال جاری تاکنون در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی در این استان خبر داد.

سید عباس آقامیری افزود:  این واحد ها در زمینه بسته بندی انواع  بذر ، بسته بندی عسل، بسته بندی زعفران و سرگل زعفران، انواع خوراک آماده دام وطیور آبزیان، سردخانه دو مداره و بسته بندی انواع بذر  فعالیت دارند .

وی ظرفیت ( اسمی بصورت سالانه) این واحدها را حدود 35 تن ذکر کرد.

آقامیری همچنین میزان سرمایه گذاری ثابت این واحدها را 139/5 میلیون ریال  عنوان کرد و تصریح کرد: با بهره برداری از این تعداد صنایع تبدیلی و تکمیلی ، زمینه اشتغال53 نفر در این استان  فراهم شده است.

وی همچنین  افزود: از ابتدای سال جاری  7 طرح از محل بند الف تبصره 18 ، به مبلغ  114400 میلیون ریال و یک طرح از محل صندوق توسعه ملی (متمم) به مبلغ 15000 میلیون ریال به بانک معرفی شده است.

سرپرست مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی سهم صادرات محصولات کشاورزی فرآوری شده در این  استان را 4  میلیون دلار عنوان کرد که شامل رب و زعفران  است و  به کشور های عراق ، روسیه و ترکمنستان  صادر شده است .

آقامیری با اشاره به نقش های کلی صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی، اظهار داشت: توسعه پایدار بخش کشاورزی، ایجاد اشتغال مولد، کاهش ضایعات و ارزش افزوده محصول و صادرات غیر نفتی از جمله مزایای صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی است.

وی اضافه کرد: به طور کلی صنایع تبدیلی حلقه تکمیل کننده زنجیره ارزش و فعالیت های بخش کشاورزی بوده و با توجه به اینکه این شهرستان به دلیل شرایط مساعد آب و هوایی، زمینه مناسبی برای توسعه کمی و کیفی محصولات زراعی و دامی و باغی دارد، بنابراین نیازمند توسعه صنایع تبدیلی بوده که در این زمینه طی سال‌های اخیر قدم‌های خوبی برداشته شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید