Iranian Agriculture News Agency

معاون رییس جمهور

ضرورت مسئولیت‌پذیری در برابر جوانان

نوبخت با بیان اینکه در بزرگترین تحریم اقتصادی قرار داریم و در صورت ایجاد شرایط مذاکره عادلانه، دولت در چارچوب نظام گفت وگو می کند افزود: جوان ها پیش از شغل نیازمند امید هستند.

ضرورت مسئولیت‌پذیری در برابر جوانان

به گزارش خبرنگار ایانا در ایتان گیلان، نوبخت با بیان اینکه در بزرگترین تحریم اقتصادی قرار داریم و در صورت ایجاد شرایط مذاکره عادلانه، دولت در چارچوب نظام گفت وگو می کند افزود: جوان ها پیش از شغل نیازمند امید هستند.

نهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی گیلان صبح امروز (پنج‌شنبه، 12 دی) به ریاست محمدباقر نوبخت، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه جهت بررسی 19 پروژه اقتصاد مقاومتی و ایجاد 26 هزار شغل در قالب این پروژه‌ها برای جوانان گیلانی در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد.

«محمدباقر نوبخت» در این جلسه با تأکید بر پی گری پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و بررسی عملیات اجرایی آن از سوی شورای اقتصاد مقاومتی گفت: 46 میلیارد تومان برای ایجاد یک‌میلیون فرصت شغلی با محوریت اقتصاد مقاومتی اختصاص یافت.

معاون رئیس‌جمهوری بابیان اینکه سهم گیلان از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی یک هزار و 100 میلیارد تومان است افزود: این اعتبار زمینه اشتغال حدود 26 هزار جوان گیلانی را ایجاد می‌کند.

وی سرمایه‌گذاری در طرح‌های تولیدی و عمرانی را زمینه‌ساز تحقق این اشتغال دانست و اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در طرح‌های تولیدی به همت بخش خصوصی است که دولت با اعطای تسهیلات حمایت لازم را از طریق نظام بانکی انجام می‌دهد.

نوبخت با اشاره به 196 طرح گیلان با محوریت اقتصاد مقاومتی و 885 میلیارد تومان تسهیلات اعلام کرد: این پروژه‌ها مشروط به اینکه تا پایان سال به بهره‌برداری رسیده و حداقل 10 هزار شغل ایجاد کند، مورد موافقت قرار گرفت.

وی بابیان اینکه از این مجموع تنها 32 طرح با 11 میلیارد تومان اعتبار اجرا شد تأکید کرد: باهدف اعلام‌شده فاصله‌داریم و امیدوارم 196 پروژه طبق زمان‌بندی اعلام‌شده به پایان برسد.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه بر شناسایی واحدهای تولیدی قابل بهره‌برداری نیازمند تسهیلات در استان تأکید کرد و گفت: افتتاح این طرح‌ها باید منجر به اشتغال شود.

وی بابیان اینکه امروز با عدم اعتماد اجتماعی مواجهیم افزود: متأسفانه ارائه آمار با عدم اعتماد جامعه مواجه شده که در برنامه حمایت معیشتی دولت با آن مواجه بودیم.

نوبخت بابیان اینکه جوانان بیش از شغل به امید نیازمند هستند تأکید کرد: برای ایجاد این امید باید رقابت اشتغال ایجاد کنیم که نیازمند ارائه اسامی اشتغال‌های جدید در سامانه است تا برای همگان قابل‌دسترسی باشد.

وی از رسانه‌ها خواست تا مطالبه گر بوده و پروژه‌های اعلام‌شده اشتغال‌زایی را موردبررسی و ارزیابی قرار دهند تا 26 هزار اشتغال ایجاد شود.

معاون رئیس‌جمهوری بابیان اینکه باید در برابر جوان‌ها مسئولیت‌پذیر باشیم و از خشونت آن‌ها انتقاد نکنیم گفت: چقدر از جوان‌ها حمایت کردیم تا آرامش اجتماعی داشته باشند و در برابر برخی طرح‌ها عصبانیتی بروز ندهند.

وی با اشاره به بودجه 99 و کسری در برخی منابع چون رفاه اجتماعی بیان کرد: تقویت نیروهای نظامی و امنیتی و بهداشت و درمان اصل اساسی در اختصاص اعتبار است.

نوبخت بابیان اینکه مسئولان باید خدمتگزار مردم باشند افزود: در این شرایط سخت تحریم 39 هزار و 600 میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی اعتبار پرداخت‌شده است.

وی با تصریح اینکه 43 هزار میلیارد تومان اعتبار دولت از طریق اسناد و اوراق مالی تأمین می‌شود تصریح کرد: راه‌آهن رشت- انزلی به دلیل خرید زمین و پرداخت پول به مردم منطقه به تأخیر افتاد که با فروش اوراق مالی توسط سازمان برنامه‌وبودجه و تأمین اعتبار مالی خرید اراضی انجام شد.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه بابیان اینکه در بزرگ‌ترین تحریم اقتصادی تاریخ معاصر هستیم افزود: دشمن دلش به حال ما نمی‌سوزد و دودستگی، اختلاف و اغتشاش در داخل کشور به نفع دشمن است.

وی بابیان اینکه تا زمانی که زور باشد مقاومت می‌کنیم تأکید کرد: اگر شرایط مناسب و عادلانه جهت گفتگو ایجاد شود به مذاکره می‌پردازیم.

نوبخت بابیان اینکه دولت در چارچوب نظام گفت‌وگو می‌کند تصریح کرد: وقتی باتدبیر مسئولان در داخل کشور مقاومت در برابر تحریم باشد دشمن مأیوس خواهد شد‌.

وی با اشاره به منابع محدود و قرونی نیاز جامعه نسبت به منابع بیان کرد: باید منابع خود را افزایش داده و برای خروج از رکود، سرمایه‌گذاری بیشتری انجام دهیم.

نوبخت با انتقاد از عدم هماهنگی بانک‌های خصوصی در پرداخت تسهیلات گفت: همه باید در این شرایط کنار هم باشیم.

وی با اشاره به تزریق اعتبار به طرح‌های عمرانی طی ماه جاری اعلام کرد: طرح‌های عمرانی تعدیل نشده و تا پایان سال هزاران میلیارد تومان اعتبار جهت اجرای این طرح‌ها به استان‌ها اختصاص می‌یابد.

معاون رئیس‌جمهوری با اشاره به تکمیل راه‌آهن رشت- آستارا افزود: در آینده نزدیک شاهد حضور جمهوری آذربایجان برای تکمیل مسیر ریلی رشت به آستارا بوده که در تکمیل 50 درصد راه ریلی آستارا به رشت مشارکت می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید