Iranian Agriculture News Agency

طرح کاداستر در 50 درصد از تعهدات سال 97 اراضی کشاورزی استان عملیاتی شد

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: طرح کاداستر در 22 پلاک کشاورزی و 14 هزار هکتار از اراضی استان اجرایی شده است.

طرح کاداستر در 50  درصد از تعهدات سال 97  اراضی کشاورزی استان عملیاتی شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان مرکزی، علی ابراهیمی با بیان این مطلب افزود: طرح کاداستر به صورت قانون جامع از سال 1393در مجلس شورای اسلامی تصویب شد تا در اراضی کشاورزی، ملی و منابع طبیعی عملیاتی شود.

وی بیا کرد: سطح زیر کشت اراضی کشاورزی استان طرح کاداستر در 22 پلاک به روش برداشت زمینی در دست اجراست. وبرای حدود 600 هزار هکتار از اراضی در سال 96 توسط سازمان نقشه برداری عکس هوایی تهیه شده که 200 هزار هکتار از این عکسها ارتوفتو واصلاح هندسی شده ومجوز تهیه کاداستر از عکسهای فوق برای حدود 30 هکتار نیز اخذ شده و در حال تهیه مقدمات مناقصه است.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: 14 هزار هکتار اراضی کشاورزی تحت پوشش طرح کاداستر است و تاکنون 4442 هکتار آن به پایان رسیده است و جهت بار گذاری در سامانه اداره ثبت به این اداره ارسال شده و مابقی نیز منتظر تایید نقشه های آن توسط سازمان نقشه برداری کشور به عنوان ناظر عالی طرح است.

ابراهیمی  یادآور شد: در اجرای طرح ملی کاداستر در ردیف پانزدهم استان های کشور قرار داریم و اگر اعتبارات مورد نیاز تامین شود قادریم این طرح را با سرعت بیشتری عملیاتی کنیم.

وی افزود: در رفع تداخلات در اراضی ملی و مستثنیات بیشترین تنش ها را در استان داریم و پروژه‌های زیادی در حال اجراست اما عملیاتی شدن طرح کاداستر به حل مشکلات کمک موثری کرده است.

ابراهیمی اظهار کرد: تا پایان برنامه ششم توسعه طرح کاداستر در استان تکمیل شده و در خصوص صدور اسناد ثبتی واراضی ملی و مستثنیات هم مشکلی نخواهیم داشت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید