Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین

فعالیت 177 شرکت کشت و صنعت کشاورزی و دامپروری در استان قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اهمیت نقش شرکت های کشت و صنعت در بهره برداری بهینه از آب و خاک و افزایش تولید گفت: در حال حاضر 177 واحد کشت و صنعت کشاورزی و دامپروری در این استان فعال شده است.

فعالیت 177 شرکت کشت و صنعت کشاورزی و دامپروری  در استان قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین فاطمه خمسه  در بازدید  جمالی پور استاندار قزوین از چند واحد کشت و صنعت کشاورزی و دامپروری در شهرستان های  قزوین، آبیک  و البرز با بیان این مطلب افزود : در واحد های  کشت و صنعت زنجیره ارزش افزوده با ترکیب عملیات کشاورزی‌، صنعتی وخدماتی تمام  مراحل تولید، نگهداری، فرآوری، بازاریابی، توزیع و فروش محصولات  انجام می شود .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین  افزود: بزرگ بودن واحدتولیدی، جلوگیری از خرد شدن وتغییر کاربری اراضی کشاورزی، ساختار سازماندهی شده و مدیریت رسمی و تخصصی، سطح اطلاعات و تکنولوژی بالای تولید، پیوند تولیدکشاورزی با صنایع پسین و پیشین در قالب زنجیره از ویژگی‌های عمده این واحدها به شمار می‌روند.

خمسه اظهار کرد: انجام عملیات زیربنایی، ارتقاء راندمان آبیاری و بکارگیری ماشین‌آلات کشاورزی در کنار نظام تصمیم‌گیری کارآمد و کاربرد روش‌های نوین برای تولید، شناسنامه‌دارکردن و امکان پایش محصولات از مزرعه تا مصرف به گونه‌ای که امکان تولید محصولات و فرآورده‌های کشاورزی با استفاده از سیستم‌های مدیریت کیفیت تحقق یابد، از نقاط قوت این واحدها محسوب می‌شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین اضافه کرد : یکی از مهم‌ترین اصول در توسعه کشاورزی ‍پایدار و ارزش افزوده در بخش کشاورزی ایجاد  شرکت کشت و صنعت است.

به گفته وی در حال حاضر 177 شرکت کشت و صنعت  کشاورزی و دامپروری در استان قزوین وجود دارد.

رییس  سازمان جهادکشاورزی استان قزوین اضافه  کرد :  از این تعداد واحد کشت و صنعت استان  تعداد 132 واحد در شهرستان قزوین ، 24 واحد در شهرستان بوئین زهرا ، 8 واحد در شهرستان آبیک ، 8 واحد در شهرستان تاکستان و5 واحد در شهرستان آبیک  هستند .

استان قزوین دارای 480 هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید