Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس:

آموزش مقدمه توسعه پایدار منابع طبیعی فارس است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: با بهره گیری از تمام ظرفیت ها در پویایی مقوله آموزش و فرهنگ سازی می توان شاهد توسعه پایدار بیش از پیش عرصه های منابع طبیعی بود.

آموزش مقدمه توسعه پایدار منابع طبیعی فارس است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمد مهدی قاسمی در نشست با مدیران ستادی و ادارات تابعه این سازمان، با اشاره به ظرفیت جوامع محلی و تشکل های مردمی در حفاظت از عرصه های منابع طبیعی، تصریح کرد: مشارکت تشکل های مردمی به طور خاص در پیشگیری از وقوع آتش سوزی، جلوگیری از تخریب و کاشت در زیراشکوب درختان جنگلی نقش بسزایی در حفاظت از این منابع ارزشمند دارد.

وی با تاکید بر لزوم حفظ عرصه های منابع طبیعی با اجرای طرح های آبخیزداری در استان فارس، تصریح کرد: طرح های آبخیزداری به دلیل گستردگی اثرات و کم هزینه بودنشان بیش از سایر طرح های منابع طبیعی اهمیت دارند.

قاسمی با اشاره بر لزوم حمایت از طرح های سرمایه گذاری افراد نیک اندیش استان در اجرای پروژه های مشارکتی آبخیزداری اظهار امیدوری کرد که با اجرای فعالیت های آبخیزداری و گسترش بیش از پیش همکاری های خیرین آبخیزدار به ویژه در مناطق محروم شاهد پویایی عرصه های طبیعی باشیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: خوشبختانه با اعتبارات تخصیص یافته از محل صندوق توسعه ملی، شاهد اثرات مفید و سازنده طرح های آبخیزداری از جمله کنترل سیلاب، جلوگیری از فرسایش خاک،کنترل رسوب و تغذیه سفره های آب زیر زمینی بوده ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به افزایش بیش از پیش اعتبارات طرح های آبخیزداری و آبخوانداری گفت: با ادامه روند بارندگی ها تا پایان سال جاری شاهد افزایش تاثیر پروژه های آبخیزداری در پایداری روند طرح های کشاورزی استان خواهیم بود.

نشست شورای هماهنگی معاونین و مدیران کل سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و ادارات تابعه به میزبانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان فارس برگزار شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید