Iranian Agriculture News Agency

دیدار مدیر کل آموزش و پرورش استان با رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی

پایه تحصیلات کشاورزی از مدارس و هنرستان‌ها شکل گرفته و تقویت شود

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اکبرفتحی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان جهت هماهنگی و همکاری دو نهاد در امور مربوطه ملاقات کرد.

پایه تحصیلات کشاورزی از مدارس و هنرستان‌ها شکل گرفته و تقویت شود

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، جعفر پاشایی با حضور در سازمان جهاد کشاورزی استان در نشستی صمیمی با اکبر فتحی همکاری و مشارکت بین دستگاه های استان را لازمه توسعه دانست و بر همکاری قوی بین بخشی دستگاه های اجرایی تاکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی تعامل سازنده بین آموزش و پرورش و سازمان جهاد کشاورزی استان را جهت افزایش خلاقیت دانش آموزان مخصوصا هنرجویان هنرستان ها ضروری خواند و گفت: پویایی، نشاط و به روز کردن دانش آموزان جز اهداف اصلی در این تعاملات بشمار می رود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با بیان اینکه هنرستان های کشاورزی می توانند کمک شایانی درامر اطلاع رسانی و ورود علم به مزرعه داشته باشند افزود: با کمک آموزش و پرورش می توانیم کشاورزانی با علم روز کشاورزی پرورش دهیم تا نیمی از اقتصاد آذربایجان شرقی که مبتنی بر کشاورزی است جانی دوباره گیرد.

فتحی گفت: هنرستان های کشاورزی افقی را روشن می کند که کشاورزی سنتی با سرعت بیشتر در جهت کشاورزی مدرن گام بردارد.

وی بر استفاده حداکثری از ظرفیت های استان برای بهبود و افزایش بهره وری در کشاورزی تاکید کرد و لازمه آن را کم شدن فاصله بین تحقیقات و عملکرد عنوان نمود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه معتقدیم اگر پایه تحصیلات کشاورزی از مدارس و هنرستان ها شکل نگیرد و تقویت نشود، با بسنده نمودن به تربیت نیروها در دانشگاه ها ، نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد به مشکلات کم آبی در استان و کشور اشاره نمود و گفت: بهتر است رویکرد هنرستان ها در زمینه تربیت نیروی ماهر ، آموزش توسعه کشت گلخانه ای و توسعه سیستم های نوین و آبیاری تحت فشار باشد.

وی ابراز امیدواری کرد همکاری و تعامل بین آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی زمینه بالندگی استان را در زمینه کشاورزی و صنایع وابسته به آن به ارمغان خواهد داشت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید