Iranian Agriculture News Agency

استفاده بهینه از پتانسیل بانوان شاغل در سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، گفت: استفاده بهینه از پتانسیل بانوان شاغل در سازمان جهادکشاورزی استان، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

استفاده بهینه از پتانسیل بانوان شاغل در سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، سیدعلی مختاری در جلسه بررسی مسائل حوزه بانوان شاغل که در اتاق جلسه سازمان برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: حضور بانوان در پست‌های مدیریتی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی باید تقویت شود.

وی با تاکید بر لزوم تشکیل کمیسیون بانوان شاغل در سازمان و نماینده بانوان در شهرستان‌ها، ادامه داد: حضور بانوان شاغل در بخش کشاورزی، از جمله موضوعات مهم و اثرگذار در حوزه اقتصاد، اشتغال و تولید است؛ به گونه‌ای که باید از ظرفیت حضور بانوان در بخش کشاورزی استفاده بهینه صورت گیرد.

مختاری، اظهار کرد: خوشبختانه خروجی کار بانوان در سازمان و شهرستانها در حد مطلوب است، در کل توجه به مسائل بانوان با توجه به تاکید ریاست محترم سازمان نسبت به سنوات گذشته بیشتر شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهادکشاورزی استان، افزود: می توان اقدامات موثری در خصوص افزایش مشارکت بانوان در زیربخش های مختلف بخش کشاورزی و توسعه مدیریت بانوان فعال در این حوزه ها انجام داد.

وی با اشاره به سیاست ها و برنامه های دولت در خصوص پیش بینی حضور ۳۰ درصدی زنان شاغل در پست های مدیریتی تا پایان برنامه ششم توسعه، تصریح نمود: تقویت روحیه خودباوری و تقویت بانوان شاغل در خصوص مهارت های روز، امری حیاتی است و شناسایی پتانسیل های نهفته در این قشر از کارکنان می تواند از طریق مطالعات پژوهشی تسهیل شود.

فیروز باقرزاده معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان، گفت: عدم حضور کارشناسان کشاورزی در مراکز جهادکشاورزی و دهستانها مانند مدرسه بدون معلم است که به تدریج کارایی خود را از دست داده و تخریب می شود، وظیفه اصلی ما تولید و تقویت فعالان کشاورزی و بهره برداران این بخش است تا زمینه رونق تولید و افزایش عملکرد در واحد سطح فراهم گردد.

زرگری مشاور رئیس سازمان جهادکشاورزی در امور بانوان نیز اظهار کرد: وضعیت استان از نظر توانمندیهای زنان روستائی و صندوق خرد از سطح بالایی برخوردار است، استان آذربایجان شرقی با 131 صندوق و 5000 نفر عضو بعد از استانهای فارس و خراسان جنوبی در رتبه سوم کشوری قرار دارد، از نظر ساماندهی و شبکه سازی نیز با تشکیل 3 صندوق که به شرکت مادر تخصصی وصل می شوند بعد از استان فارس در رتبه دوم کشور قرار گرفته است.  

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید