Iranian Agriculture News Agency

جلیلی مقدم خبر داد:

ایران رتبه پنجم تولید انجیر در جهان

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری گفت: ایران با 104 هزار تن، رتبه پنجم تولید انجیر در جهان را دارد.

ایران رتبه پنجم تولید انجیر در جهان

زهرا جلیلی‌مقدم مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری در گفتگو با خبرنگار ایانا، از صادرات حدود 13 هزار و 300 تنی انجیر در سال گذشته خبر داد و گفت: این میزان صادرات 33.5 میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته است.

وی کشور ویتنام، عمارات، کویت، آلمان و ژاپن را از کشورهای واردکننده انجیر دیم کشورمان عنوان کرد و افزود: ایران رتبه پنجم تولید انجیر در جهان را دارد.

جلیلی‌مقدم، سطح زیر کشت انجیر دیم در کشور را 50 هزار هکتار عنوان کرد و افزود: از این میزان سطح، سالانه حدود 40 هزار تن انجیر تولید می شود.

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری میزان تولید انجیر آبی در کشور را نیز 64 هزار تن عنوان کرد و گفت: سطح زیر کشت این محصول 9 هزار و 100 هکتار است.

وی درباره بیمه این محصول گفت: اهمیت بیمه کشاورزی به‌اندازه‌ای است که می‌تواند امنیت سرمایه، خطرپذیری‌ها و برنامه‌ریزی کشاورزان را پوشش دهد و بیمه‌ها می‌توانند پشتوانه‌ای  برای باغداران باشند

بیمه انجیر آبی در سال زراعی جاری برای نخستین بار

حسین حدادنژاد رئیس اداره کل توسعه خدمات بیمه‌ای صندوق بیمه کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا از بیمه انجیر آبی در سال زراعی جاری خبر داد و افزود: پیش‌بینی می‌شود بیمه این محصول برای سال جاری اجرایی شود و تا پایان زمستان کشاورزان زمان خواهند داشت تا بیمه محصول خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: در انجیر دیم حدود 10 سالی است که بیمه این محصول انجام و سالانه در حدود 10 هزار بیمه برای کشاورزان این محصول صادر می‌شود.

حداد نژاد از بیمه درختان «برانجیر» در سال زراعی آینده خبر داد و گفت: از سال آینده نیز تنه درختان انجیر هم ازنظر هرگونه خسارت بیمه خواهند شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید