Iranian Agriculture News Agency

بحیرایی، سکان مدیریت جهاد کشاورزی قطب لبنی استان تهران را در دست گرفت

محمد بحیرایی با حکمی ازسوی ذوالفقاری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران به‌عنوان سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اسلامشهر منصوب شد.

بحیرایی، سکان مدیریت جهاد کشاورزی قطب لبنی استان تهران را در دست گرفت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، آئین تودیع و معارفه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اسلامشهر با حضور قائم مقام سازمان، فرماندار اسلامشهر، مدیر حراست سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، کارکنان این اداره و برخی روسای ادارات درمحل فرمانداری برگزار شد.

در این مراسم محمد بحیرایی به عنوان سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اسلامشهر منصوب و از زحمات و تلاش های حسین پور مدیرسابق این شهرستان تقدیر شد.

شهبازی، قائم مقام سازمان در این مراسم، اسلامشهر را قطب صنایع لبنی استان تهران نامید و افزود: اسلامشهر با 13هزارهکتار اراضی ناب کشاورزی و 2درصد بهره برداران استان تهران، سهم 10درصدی از تولیدات کشاورزی استان تهران را در اختیار دارد.

وی با اشاره به قابلیت بالای کشاورزی در استان گفت: میانگین عملکرد تولید بخش کشاورزی در استان 32تن در هکتار است که نسبت به میانگین کشوری 4برابر است که بهره وری در تولید را نشان می دهد.

شهبازی با تاکید بر صیانت از اراضی کشاورزی استان تهران گفت: اگر یک هکتار از اراضی کشاورزی، از چرخه تولید حذف شود، تامین غذای 20نفر از بین می رود؛ به همین جهت حفظ کاربری اراضی کشاورزی و جلوگیری از خرد شدن و تغییرکاربری این اراضی با توسعه کشاورزی از اهمیت خاصی در استان تهران برخوردار است.

مرسلپور، فرماندار شهرستان اسلامشهر نیز در این مراسم با بیان اینکه حوزه کشاورزی را به طور ویژه دنبال می کنیم، گفت: همه ما یک هدف داریم و آن هدف، خدمت صادقانه و بی ریا و حل مشکل مردم است.

وی ادامه داد: تولید کنندگان و کارآفرینان رزمندگان شرایط سخت تحریم و جنگ اقتصادی هستند و تولیدکنندگان بخش کشاورزی حافظ خاک و آب کشور و تامین کننده امنیت غذایی و تهیه کننده مایحتاج مردم نیز به شمار می روند.

حسینی پور، مدیر سابق جهاد کشاورزی اسلامشهر با اشاره به اجرای بیش از 800مورد قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان گفت: ارزش افزوده بالای اراضی اسلامشهر باعث سوءاستفاده دلالان و تغییرکاربری زمین های کشاورزی شهرستان شده که با تمام توان در جهت جلوگیری از این پدیده شوم تلاش کردیم.

وی، اجرای سامانه های نوین آبیاری در 30درصد از اراضی کشاورزی، کشت 80هکتار کلزا، افزایش 60میلیاردی صندوق حمایت از بخش کشاورزی اسلامشهر و توسعه گلخانه ها را از اقدامان صورت گرفته در ایام تصدی خود بر مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان عنوان کرد.

گفتنی است بحیرایی پیش از این معاونت امورماشین آلات وادوات کشاورزی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی راعهده دار بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید