Iranian Agriculture News Agency

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد:

توسعه 8600 هکتاری سطح گلخانه های کشور در شش سال اخیر

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی از توسعه 8600 هکتاری سطح گلخانه های کشور در شش سال اخیر خبر داد.

توسعه 8600 هکتاری سطح گلخانه های کشور در شش سال اخیر

به گزارش ایانا، مهندس عباس کشاورز امروز در آیین افتتاح و کلنگ زنی شهرک های کشاورزی در منطقه مغان اظهار کرد: تا سال ۹۲ سطح گلخانه های کشور حدود ۸ هزار و ۸۰۰ هکتار بوده در حالی که تا اول دی ماه سال جاری این میزان به ۱۷ هزار و ۴۰۰ هکتار افزایش یافته است.

وی با اشاره به این که در برنامه ریزی ها قرار است هر سال حدود چهار تا پنج هزار هکتار گلخانه ایجاد کنیم، خاطرنشان کرد: میزان تولیدات گلخانه ای در همین مقطع زمانی از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن به ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، اقدامات شرکت شهرک های کشاورزی را استثنایی و بسیار مناسب در جهت احیای ظرفیت های راکد استان ها بویژه استان اردبیل اعلام کرد.

در این مراسم، مدیر عامل شرکت شهرک های کشاورزی نیز گفت: اجرای شهرک های منطقه مغان از حیث دقت و سرعت عمل در احداث زیرساخت ها، واگذاری و احداث واحدهای تولیدی، نمونه عینی مدیریت جهادی و اقدام انقلابی برای اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی است.

مهندس علی اشرف منصوری، حجم سرمایه گذاری در شهرک های گلخانه ای در حال احداث در استان اردبیل را حدود ۶۵۰۰۰ میلیارد ریال و میزان اشتغال را بیش از 20 هزار نفر براورد کرد و افزود: با تکمیل و بهره برداری از این شهرک ها، بیش از یک میلیون تن به تولیدات کشاورزی استان اضافه خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید