Iranian Agriculture News Agency

استان تهران؛ پیشگام صنعت گلخانه‌داری کشور

مجری طرح توسعه گلخانه‌های وزارت جهاد کشاورزی از اجرای 1970هکتار تا پایان آبان ماه درکشور خبر داد وگفت: استان تهران با 197هکتار سهم 10درصدی را از این میزان توسعه داراست و پیشگام صنعت گلخانه داری کشور به شمار می رود.

استان تهران؛ پیشگام صنعت گلخانه‌داری کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، حبیب رادفر درجلسه شورای هماهنگی مدیران بخش کشاورزی استان تهران که به ریاست ذوالفقاری رییس سازمان برگزار شد، طی سخنانی عملکرد این استان در زمینه وظایف حوزه کشاورزی را بسیار عالی توصیف کرد و افزود: استان تهران درچندسال متوالی رتبه نخست توسعه گلخانه‌ها در کشور را در اختیار داشته و پیشگام صنعت گلخانه داری کشور به شمار می رود.

مجری طرح توسعه گلخانه‌های وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: توسعه گلخانه ها یکی از برنامه های اقتصاد مقاومتی و مورد تاکید وزارت جهاد کشاورزی است.

رادفر با بیان این که کشت محصولات گلخانه ای سبب افزایش صادرات و ارزآوری برای کشور می شود، ادامه داد: تولید محصولات گلخانه‌ای در سال ۹۲ حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن بود که در سال جاری به ۳ میلیون تن افزایش یافته است.

این مسئول وزارت جهاد کشاورزی گفت: کشت سبزی و صیفی در فضای گلخانه‌ای علاوه بر کاهش ۱۰ برابری مصرف آب، افزایش بهره‌وری، درآمدزایی و ایجاد اشتغال را نیز بر عهده دارد اما باید برای توسعه بازار داخلی، نگاه مان بر کاهش تولید سبزی و صیفی در فضای بازباشد.

وی با اشاره به اجرای 1970هکتار گلخانه در 8ماهه سال جاری افزود: سطح زیر کشت محصولات گلخانه ای در سال ۹۲ به میزان ۸ هزار و ۸۰۰ هکتار بود، که در سال‌جاری این میزان به ۱۷ هزار و ۴۴۰ هکتار رسیده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید