Iranian Agriculture News Agency

مسول دفتر محیط زیست و سلامت غذا خبر داد:

نهادینه سازی تولید محصولات گواهی شده

مسول دفتر محیط زیست و سلامت غذا با اشاره به نهادینه سازی تولید محصولات گواهی شده گفت: مهمترین هدف در دفتر محیط زیست و سلامت غذا نهادینه کردن تولید غذا و محصول سالم و گواهی شده است.

نهادینه سازی تولید محصولات گواهی شده

به گزارش خبرنگار ایانا در استان هرمزگان، مریم محمدی‌نژاد با اشاره به نهادینه سازی تولید محصولات گواهی شده اظهار کرد: جهت تحقق این هدف اقدام به برگزاری جلسات کمیته تولید غذای سالم و پیگیری اجرای مصوبات با محوریت طرح ارتقاء سلامت 8 محصول کشاورزی و کاهش آلاینده ها و شاخص های کمیته تولید غذای سالم شده است.

وی بیان داشت: طرح بررسی وضعیت موجود باقیمانده‌های آفت‌کش‌ها، فلزات سنگین و نیترات در محصولات کشاورزی استان (در قالب طرح پدافند غیر عامل ) در محصولات گلخانه ای سال 98 و تهیه طرح بررسی وضعیت موجود باقیمانده‌های آفت‌کش‌ها، نیترات در محصولات کشاورزی استان (با همکاری مدیریت زراعت ) در محصولات سبزی و صیفی – برنامه سال  98  می باشد که در حال اجرا است.

این مقام مسئول تصریح کرد: تهیه طرح استانی ارتقاء سلامت هشت محصول کشاورزی با همکاری معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهت ارائه به کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان نیز از دیگر اقدامات در راستای تولید محصول سالم است.

محمدی نژاد افزود: طرح های سلامت محور کارگروه های چهارگانه و ارسال به کارگروه اجتماعی ، فرهنگی ، سلامت ، زنان و خانواده  نیز از اقدامات شاخص ما در سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان است.

مسئول دفتر محیط زیست و سلامت غذا گفت: برگزاری دوره آموزشی مدیران کنترل کیفیت تولید محصولات گواهی شده با همکاری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی و اداره کل استاندارد برای تعداد 30 نفر از کارشناسان بخش کشاورزی نیز به انجام رسیده است، اجرای طرح نشان حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانها (بندرعباس، میناب و رودان ) با حضور روسای مراکز جهاد کشاورزی نیز برگزار شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در راستای نظام پایش و مدیریت آلاینده ها، پسماندها و پساب ها  نیز اقداماتی نظیر بررسی و مطالعه و جمع آوری اطلاعات آب شیرین کن های بخش کشاورزی استان ، مطالعه و اظهار نظر کارشناسی پیش نویس طرح صدور مجوز آب شیرین کن در استان، عضویت در کارگروه کیفیت منابع آب استان ، شرکت در جلسات و تهیه اطلاعات کانون های دارای ظرفیت آلایندگی آب در بخش کشاورزی، عضویت در کمیته ایمنی آب شرب شهر بندرعباس ، شرکت در جلسات و تهیه گام های برنامه ایمنی آب شهر بندرعباس در بخش کشاورزی و تهیه و تکمیل اطلاعات بانک پسماند در بخش کشاورزی نیز به انجام رسیده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید