Iranian Agriculture News Agency

کیخسرو چنگلوایی اظهار کرد:

پرداخت بیش از 473 میلیارد تومان به کشاورزان خسارت‌دیده از سیل در خوزستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به 18 هزار و 935 هزار پرونده تایید شده توسط پژوهشگاه فضایی گفت: تا کنون مبلغ 473 میلیارد تومان به کشاورزان خسارت دیده از سیل در استان خوزستان پرداخت شد.

پرداخت بیش از 473 میلیارد تومان به کشاورزان خسارت‌دیده از سیل در خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، کیخسرو چنگلوایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: پس از وقوع سیل در فروردین ماه سال جاری و بر اساس خوداظهاری بهره‌برداران خسارت دیده بخش کشاورزی و ثبت مشخصات در سامانه سجاد، در کل 23 هزار و 541 پرونده با مبلغی معادل 630 میلیارد تومان در کارگروه‌های شهرستانی تصویب و جهت بررسی نهایی به پژوهشگاه فضایی ارسال شد.

وی افزود: تا کنون در مجموع 18 هزار و 935 پرونده با مبلغی معادل 473 میلیارد تومان تایید شد و 4 هزار و 205 پرونده نیز مراحل نهایی اصلاح و تکمیل نواقص را طی می‌کنند و 401 پرونده نیز به طور کلی مورد تایید قرار نگرفتند.

چنگلوایی در ادامه ضمن اشاره به کل خسارت پرداختی به خسارت دیدگان سیل خوزستان اظهار کرد: تا کنون کل 18 هزار و 935 پرونده تایید شده توسط پژوهشگاه فضایی برای پرداخت خسارت به بانک‌های عامل معرفی شده و مبلغ 473 میلیارد تومان را دریافت کرده‌اند که این تعداد پرداختی 80 درصد متقاضیان را تشکیل می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان همچنین در ارتباط با تسهیلات قرض‌الحسنه تصریح کرد: در زمینه پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه نیز تعداد 18 هزار و 447 پرونده، معادل 5 هزار و 250 نفر به 8 بانک عامل در استان معرفی و مبلغی معادل 190 میلیارد تومان تشهیلات را دریافت کردند.

وی در ادامه با بیان این مطلب که تعدادی از بهره‌برداران به دلیل عدم ثبت مشخصات به موقع و پایان مهلت قانونی تعیین شده توسط وزارت کشور نتوانستند مراحل تشکیل و تکمیل پرونده را طی کنند افزود: پس از تکمیل و تعیین تکلیف 4 هزار و 205 پرونده باقی مانده توسط پژوهشگاه فضایی، فرصتی مجدد برای ثبت مشخصات به بهره‌بردارانی که موفق به بارگذاری مدارک خود در سامانه نشدند داده خواهد شد تا حقی از کشاورزان سخت‌کوش خطه زرخیز خوزستان ضایع نشود.

چنگلوایی در پایان گفت: امیدواریم هر چه سریعتر پرونده‌های باقی مانده تعیین تکلیف شده و بتوانیم در آینده‌ای نزدیک کل خسارات ناشی از سیل را به کشاورزان عزیز خسارت دیده استان پرداخت کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید