Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت:

بیش از 4000 تن بذر گندم در مرودشت توزیع شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: 4450 تن بذر گندم گواهی شده و 350 تن بذر جو گواهی شده آبی و دیم از ارقام سازگار با آب و هوای این شهرستان در سال زراعی جاری تامین و در بین کشاورزان توزیع شد.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، عزیز رحیمی با اشاره به اینکه کشت گندم و جو از نیمه اول آبان ماه در مرودشت آغاز و تا اواخر آذر ادامه داشت، افزود: ارقام توزیع شده گندم شامل سیروان، چمران، شیرودی، آفتاب ، مهرگان، دو رقم جدید هانا و طلایی و  ارقام توزیع شده جو سرآردود ، ریحان 03 و  ریحانه است.

به گفته وی؛ تعاونی های روستایی، تعاونی های تولید و عاملان بخش خصوصی مجاز توزیع بذر گندم و جو را انجام دادند.

رحیمی با بیان اینکه 55 هزار هکتار گندم  و 15 هزار هکتار جو به شهرستان ابلاغ شده است ادامه داد: همزمان با پایان فصل کشت سطوح ابلاغی گندم و جو محقق شد، هرچند ممکن است همزمان با مساعد شدن هوا در دی و بهمن شاهد کشت تاخیری گندم  و جو در منطقه باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت افزود: امسال اقبال کشاورزان نسبت به کشت جو افزایش یافته و از 18 هزار هکتار در سال گذشته به 28 هزار هکتار در سال جاری رسیده است.

رحیمی تصریح کرد: همه بذور به صورت گواهی شده، منقش به آرم شرکت تولید کننده و داری لیبل ممهور به موسسه تحقیقات و گواهی بذر و نهال توزیع شد.

این مقام مسئول به کشت مکانیزه گندم در این شهرستان اشاره کرد و افزود: کشت با کمبینات و سایر خطی کارها و کشت بر روی بسترهای بلند از اولویت های این مدیریت در راستای کاهش میزان مصرف بذر،کاهش هزینه و افزایش بهره وری است.

در مرودشت سالانه 27 هزار تن گندم اصلاح شده تولید می شود که معادل 5 درصد گندم اصلاح شده کل کشور و نصف گندم اصلاح شده استان است.

مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید