Iranian Agriculture News Agency

کشاورز در دیدار با اعضای نظام صنفی کشاورزی:

رونق تولید، اولویت وزارت جهاد کشاورزی و کشور است

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر هیچ پیشنهادی که رونق تولید را با خود به همراه نداشته باشد ارائه ندهید، هر چه پیشنهاد می شود باید به رونق تولید کمک کند.

رونق تولید، اولویت وزارت جهاد کشاورزی و کشور است

به ‌گزارش خبرنگار ایانا، عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی بعدازظهر امروز در دیدار با رئیس و اعضای نظام صنفی کشاورزی اظهار کرد: بنای ما بر این است که هیچ نهادی بدون مشورت با صنف و صاحبنظران تصمیم گیری نکند.

وی افزود: هر موضوعی که مطرح می‌شود، باید بر روی آن بررسی همه جانبه انجام شده و با سایر تشکل ها مشورت شود.

کشاورزی تاکید کرد: باید به سمتی پیش برویم که بروکراسی ها کاهش پیدا کند و به دنبال روان سازی کارها باشیم.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اولویت داشتن رونق تولید در وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: در حال حاضر هیچ پیشنهادی که رونق تولید را با خود به همراه نداشته باشد ارائه ندهید، هر چه پیشنهاد می شود باید به رونق تولید کمک کند.

کشاورزی تاکید کرد: شرایط توجه به تولید باید به صورت مجرد و خاص مطرح شود و در حال حاضر فرصت ورود به مسائل ساختاری و اداری را نداریم.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به اظهارات یکی از نمایندگان نظام صنفی استانی گفت: وظیفه ما حمایت از تولید داخل است و تنها میوه‌های گرمسیری، زردچوبه و زنجبیل که در داخل توان تولید آنها را نداریم، اجازه واردات دارند. بنابراین اقلام دیگر میوه را وارد نخواهیم کرد و اجازه این کار را نمی دهیم.

در ادامه این نشست، محمد شفیع ملک زاده رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور اظهار کرد: بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از بهره برداران بخش کشاورزی در نظام صنفی کشاورزی کشور عضو هستند و در حال حاضر ۸ سال است که که این نظام صنفی مشغول به کار است.

وی افزود: باید در تمام امور از این نظام صنفی استفاده کرد و این نظام می‌تواند یک بازوی توانمند در کنار وزارت جهاد کشاورزی باشد اما وعده ها عملی نشده و لازم است مدیران جهاد کشاورزی استانی همکاری بیشتری با نظام صنفی داشته باشند.

ملک زاده ادامه داد: پیش از این شناسنامه هایی برای باغداران صادر می‌شد که صرفاً برای شناسایی بوده و برای ارائه تسهیلات قابلیت نداشت، ما به دنبال یکسان‌سازی برگه های شناسایی با پروانه های صنفی بودیم که هم اکنون در حال انجام است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید